Noch eine Nacht... / Nog een nachtje... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Noch eine Nacht... / Nog een nachtje... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Noch eine Nacht... / Nog een nachtje...

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

08 September 2007 | Nederland, Groningen

Noch eine Nacht im eigenen Bett und dann gehts endlich los! Die Taschen sind inzwischen gepackt und stehen zur Abreise bereit. Heute morgen haben wir in einer Telefonkonferenz zusammen mit den Eltern elektronisch eingecheckt. Eine wirklich fantastische Erfindung! Nun brauchen wir morgen nämlich nur noch unsere Taschen abzugeben am Flughafen und nicht mehr endlos anzustehen beim Checkinschalter. Doch das beste ist, dass wir unsere Plätze selbst aussuchen konnten. So sitzen wir nun zwar nicht alle vier nebeneinander, aber zumindest immer zwei und zwei hintereinander. Auch haben wir noch zwei Fensterplätze ergattern können, sodass wir bei schönem Wetter hoffentlich die Aussicht geniessen können.
Muetti hat sich zu allem Überfluss kurz vor den Ferien noch einen Husten eingefangen. Doch wir hoffen, dass dieser bei den sommerlichen Temperaturen, die für die kommenden Tage in Vancouver erwartet werden, schnell wieder vorbei geht. Vielleicht spielt ja auch noch ein bisschen Reisefieber mit!
Dies war der vorläufig letzte Bericht aus den Niederlanden. Unser nächster Bericht kommt dann hoffentlich aus Kanada. Bis dann, liebe Grüsse,
Vreni, Hansueli, Klaas und Fränzi

Nog een nachtje slapen en dan is het eindelijk zo ver! Wij vertrekken morgen om 15.30 uur vanaf Schiphol naar Vancouver (vluchtnummer KL681). De koffers zijn inmiddels ingepakt en ook de instapkaarten voor onze vlucht hebben we al uitgeprint. We hebben namelijk vanochtend per internet elektronisch ingecheckt. Echt een prima uitvinding! Zo hoeven we morgen niet meer in een lange rij bij de checkin te gaan staan. Alleen nog even de bagage afleveren en klaar is Kees. Maar het beste aan deze elektronische checkin is, dat je de plaatsen in het vliegtuig zelf kunt kiezen. Zo konden we vier plaatsen vlak bij elkaar regelen en zitten we dus niet mijlenver van elkaar in het vliegtuig. Ook hebben we nog twee plaatsjes aan het raam weten te bemachtigen en kunnen dus, als het weer het toelaat, van het uitzicht gaan genieten.
Ma heeft helaas 3 dagen voor vertrek nog even een verkoudheid opgelopen en is flink aan het hoesten. Maar wij hopen, dat ze bij de mooie temperaturen, die ze voor de komende dagen in Vancouver verwachten (25 graden en meer), heel snel weer zal opknappen. Misschien dat haar verkoudheid ook nog voor een gedeelte op reiskoorts baseert.
Dit was het voorlopig laatste bericht uit dit kikkerlandje. Het eerst volgende bericht hopen we jullie uit Canada te kunnen sturen. Tot dan! Groetjes,
Vreni, Hansueli, Klaas en Franziska

• 08 September 2007 - 13:15

Jan & Maria Mulder:

Wij wensen jullie een hele fijne vakantie toe.

Groetjes oet Sibboeren near the Schildlake

• 08 September 2007 - 13:42

Anneke Ellérie:

Een hele goede reis toegewenst, veel plezier, mooi weer etc. etc.

Groetjes,

Anneke.

• 08 September 2007 - 15:22

Ruth En Wim:

een goede reis toegewenst oet Daam und auf wiederlueg

• 08 September 2007 - 17:41

Colinda En Agnes:

We wensen jullie alle vier een hele goede reis toe. Een hele fijne vakantie met mooi weer. Hopelijk veel mooie dieren en prachtig natuur schoon.
    Geniet er van en laat maar eens wat weten via deze weblog.
    Hopelijk voelt je moeder zich gauw weer in orde. De warme temperaturen in Vancouver zullen haar misschien goed doen. Heel veel beterschap voor haar.
    Nogmaals een fijne vakantie toegewenst en tot horens.

Groetjes van Colinda en Agnes in Hoofddorp

• 08 September 2007 - 19:51

Beat Silvia Und Luuk:

Hey,
    mier wünsched ech superschöni Ferieeeeeeeeeeeeeeeeeee! Wir sollen Bourtange geniessen! Danke no mol fürs Hälfe bim organisierä. Gnüssets in Canada!
    Beat, Silvia und Luuk

• 10 September 2007 - 18:26

Ann B.:

Beste Franziska en Familie!

Geniet van jullie reis, jullie zullen ondertussen al in Vancouver zitten en het is heerlijk weer vandaag! Het wordt 30 graden, behalve aan het water is het ietsje koeler. Het zou de hele week lekker warm en zonnig blijven in het grootste deel van British Columbia, dus genieten maar!

Ik zal hier af en toe eens komen piepen!

Vele groetjes uit Vancouver,
    Ann :)