Clearwater 14.9.2007 - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Clearwater 14.9.2007 - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Clearwater 14.9.2007

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

15 September 2007 | Canada, Clearwater

Endlich, wir sind wieder online. Im Moment sind wir bei Margrit und Paul in Clearwater und geniessen ein feines Essen von Lachs und selbstgemachtem Wein.
Aber nun die Ereignisse der letzten Tage der Reihe nach. Am Dienstag konnten wir unseren Camper um 12 Uhr bei der Vermietung von Cruise Canada in Delta bei Vancouver abholen. Unser Modell, der C25, war leider nicht mehr vorhanden und wir bekamen gratis das nächst grössere Modell, den C30. Dieser ist rund 9,5m lang und das Fahren mit diesem Monster ist schon ziehmlich gewöhnungsbedürftig. Doch bisher haben wir das gut gemeistert. Nachdem wir alle Formalitäten geregelt hatten, fuhren wir zu unserem ersten Camping in Burnaby, einem Vorort von Vancouver. In unserem schönsten Englisch fragten wir um einen Platz und bekamen auf Schweizerdeutsch Auskunft. Kurz darauf machten wir uns auf zur nächsten Mall, um den ersten Grosseinkauf zu erledigen. Um 10 Plastiksäcke mit Lebensmitteln, eine Bratpfanne und Antirutschmatten für die Kästen reicher und ca. 300 Dollar ärmer kamen wir schliesslich zurück auf den Campingplatz, wo die Männer sich mit dem Anschliessen der Hook-ups beschäftigten, während die Frauen die Koffer auspackten. Total erledigt vielen wir schliesslich in unsere Betten.
Am Mittwoch fuhren wir dann endlich los. Nach einer Ehrenrunde rund um den Camping, weil wir eine Abzweigung verpasst hatten, erreichten wir doch noch den Trans Canada Highway (TCH). Etwa eine halbe Stunde später erreichten wir unser erstes Etappenziel Fort Langley. Rund zwei Stunden lang erkundeten wir dieses alte Fort und Handelsumschlagplatz der Hudson Bay Company. Dann fuhren wir weiter auf dem TCH Richtung Hope. In einem Provinz Park assen wir bei einem schönen Wasserfall unseren Lunch und fuhren dann weiter auf dem TCH bis Hell's Gate. Mit der Seilbahn fuhren wir hinunter zu den spektakulären Stromschnellen im Fraser River, wo sich zur Zeit tausende von Lachsen tummeln. Erst gegen halb sieben abends erreichten wir unser Tagesziel Cache Creek, wo wir ohne Probleme ein Plätzchen auf dem Brookside Campground fanden. Bei einem feinen Chili con Carne schlossen wir den Tag ab.
Gestern starteten wir von Cache Creek auf dem Highway 97 Richtung Norden. Bei der Hat Creek Ranch, einer alten Pferdewechselstation der Postkutschen, machten wir einen Stop und besichtigten auf einer interessanten Führung die alte Herberge. Dann fuhren wir via 70 Mile House, Green Lake und den Highway 24 nach Clearwater, wo wir von Margrit (Schwester von Vati) und ihrem Mann Paul bereits erwartet wurden. Bei einem Apero beim Feuer im Garten und einem feinen Abendessen beschlossen wir den Tag. Die nächsten paar Tage haben Klaas und ich den Camper für uns, Muetti und Vati schlafen im Cabin.
Das Wetter ist auch heute immer noch strahlend schön, doch die Nacht war empfindlich kalt. Muetti ist leider immer noch erkältet, schnupft, hustet und prustet noch immer. Trotzdem benutzten wir heute das schöne Wetter, um einen Rundflug über den Wells Gray Provincial Park zu machen. Es war wirklich wunderschön, all diese Flüsse, Wasserfälle und Gletscher aus der Luft zu sehen. Morgen werden wir daselbe dann vom Boden aus besichtigen.
So das wars für heute. In ein paar Tagen probieren wir uns wieder zu melden.
Bis dann herzliche Grüsse aus Clearwater,
Vreni, Hansueli, Fränzi und Klaas

Aangezien ik het verhaal (Klaas) nu even overneem, zal het iets korter zijn dan dat van Franziska hierboven. Het uitgebreide verhaal is dus alleen in het Duits hierboven te lezen.
We zijn dus uitgerust met een nog iets grotere camper dan gepland. Het is een C30 i.p.v. een C25, wat betekent dat we nu 9 meter door het land moeten sturen.
Wel wat problematischer bij het keren!
We hebben de eerste nacht overnacht in een vooroord van Vancouver, Burnaby. We hebben ons met alle boodschappen in de camper geinstalleerd.
Een dag later zijn we uit de stad vertrokken. Met een tussenstop in Fort Langley, een oude nederzetting uit de pelsjagerstijd, en een stop bij Hells Gate, hebben we overnacht in Cache Creek. Gisteren hebben we onze tocht dan voortgezet naar Clearwater met nog een tussenstop bij Hat Creek Ranch, een oude postkoetsenstop. Bij aankomst in Clearwater werden we hartelijk verwelkomd door onze gastgevers Margrit & Paul, oom en tante van Franziska, die hier een zomerwoning hebben.
Vandaag hebben we dan met Wells Gray Air een prachtige rondvlucht gemaakt over Wells Gray Provincial Park. Met dit zonnige weer was dat werkelijk geweldig mooi. Voor de rest hebben we het rustig aangedaan vandaag. Morgen gaan we met de auto het park in.
Tot zover. Groetjes, Franziska, Hansueli, Vreni & Klaas.

• 15 September 2007 - 06:39

Anneke Ellérie:

Fijn weer van jullie te horen. Wees voorzichtig met jullie 9 meter en nog een fijne vakantie verder. Groeten aan de familie.

Anneke.

• 15 September 2007 - 21:13

Daniel En Margriet:

Hallo jongens,

We hebben veel respect voor het feit dat jij zo'n lange RV weet te besturen!!
    Veel plezier,

Daniel en Margriet

• 16 September 2007 - 07:07

Agnes En Colinda:

Leuk jullie verhaal weer te lezen.
    Wat een heerlijk idee, dat jullie daar ergens in "The West" over die lange wegen rijden, door die prachtige natuur. Het is er zo mooi.
    Ik vond de foto erg leuk om te zien.
    geeft een verhaal weer iets extra's.
    Zo te zien hebben jullie prachtig weer. Heerlijk.
    Mooie waterval op de achtergrond.
    Gezellig zo met z'n allen op stap.
    Ik ben benieuwd naar het verhaal van Wells Gray, daar wij zelf heel graag eens daar naar toe gaan. Ik hoop dat jullie zwarte beren in Wells Gray zien. Spannend!
    Zitten er eigenlijk ook grizzlies in Wells Gray?
    Hoe lang is de weg ongeveer van Clearwater helemaal door het park heen noordwaarts?
    Ik hoop dat jullie mooie dingen zien en meemaken.
    Veel plezier.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal en foto's! :-)

Groetjes van Agnes en Colinda

Daag en doe voorzichtig met zo'n lange camper. :-)

• 16 September 2007 - 07:08

A&C:

Op naar het mooie Jasper!!!!!

• 17 September 2007 - 13:49

Eric & Dorothy:

Zo te lezen beleven jullie weer een geweldige reis. Zo'n C30 is wel 9 mtr langer mmaar ook 9 mtr comfortabeler toch...... Wij waren tenminste blij met zo'n grote bak. En zelfs ik heb er meer gereden dus het moet jullie ook wel lukken.
    Jullie boffen ook met het weer.
    We hopen dat jullie nog een voorspoedige reis hebben en vinden het leuk als jullie ons op de hoogte houden.
    Wij gaan weer verder sparen, want ik wil ook wel ooit naar Canada.
    Herzliche Grusse von Ihre Kusine und von Erich von der Kalte Seite.

• 20 September 2007 - 22:34

Jan Blaauw:

Hallo vrienden,

Leuk de verslagen van jullie te lezen. Van Anneke hoorde ik het trieste nieuws van oom Jaap. Gecondoleerd met dit verlies. Thuis is alles goed, zowel met de planten als met de post.
    Vermaak jullie daar nog een beetje.

Groeten uit het pittoreske Bedum,
    Jan