Gut angekommen / Goed aangekomen - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Gut angekommen / Goed aangekomen - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Gut angekommen / Goed aangekomen

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

16 Augustus 2008 | Zwitserland, Bern

Liebe Freunde,
Inzwischen sind wir in Niederweningen angekommen und haben sogar noch etwas Zeit, um auf dem Computer der Eltern einen kurzen Bericht zu tippen.
Gestern sind wir ohne grosse Zwischenfälle in die Schweiz gefahren. Nur der Regen in Süddeutschland und die Stosszeit in Baden haben unsere Reise etwas verzögert, sodass wir etwas länger als normal gebraucht haben.
Heute haben wir dann bereits das erste Familienfest besucht. Meine Cousine Rebecca heiratete heute ihren Hänse und gleichzeitig wurde ihre kleine Tochter Juli getauft. Muetti nannte dieses Fest in ihrer Ansprache dann auch kein "Hochsig" oder "Taufi", sonder eine "Traufi".
Morgen geht das Feiern weiter mit dem 40-jährigen Hochzeitstag meiner Eltern.
Ab Montag können wir dann endlich "festfrei" unsere Ferien geniessen, bis am nächsten Wochenende die Taufe von Nelia stattfindet. Doch es soll hier kein falscher Eindruck entstehen: Natürlich geniessen wir die verschiedenen Familienfeste in vollen Zügen.
Für die nächste Woche haben wir unsere Ferienpläne bereits zum ersten Mal geändert. Das Wetter verspricht sowohl im Norden als auch im Süden durchzogen zu werden. Da wir wenig Lust haben, in unserem Zelt verregnet zu werden, haben wir uns im allerletzten Augenblick doch noch entschlossen, Ruth und Felix zu fragen, ob wir ihre Ferienwohnung in Samedan mieten dürften. Das scheint nun zu klappen, sodass wir die kommende Woche wahrscheinlich in der Chesa Alvetern verbringen werden.
So das wärs fürs Erste.
Herzliche Grüsse,

Fränzi und Klaas

Beste vrienden,
Wij hebben gisteren een goede reis gehad en zijn goed bij mijn ouders in Niederweningen aangekomen. Het was weliswaar vrij druk op de wegen en vanwege de hevige buien in Zuidduitsland kwamen we niet altijd even snel vooruit, maar uiteindelijk hebben we het toch gered.
Na een uitstekend dinner bij mijn ouders hebben we gisteren avond nog een kort bezoekje aan mijn broer en zijn gezin gebracht. Nelia is al weer een heel stuk gegroeid en Lorin begint nu eindelijk toch te praten. Zijn grote zus Ayoka heeft net de eerste week op kleuterschool achter de rug en tot nu toe schijnt ze dat leuk te vinden.
Vandaag hebben we dan de eerste van 3 familiefeesten deze vakantie bezocht. Mijn nicht Rebecca trouwde vandaag met haar vriend Hänse. Tegelijkertijd werd ook hun dochtertje Juli gedoopt. Dubbel feest dus!
Morgen gaan we opnieuw feest vieren, want dan zijn mijn ouders 40 jaar getrouwd.
Maandag gaat dan eindelijk de feestvrije vakantie beginnen. Feest vieren is natuurlijk leuk, maar een beetje ontspanning is ook lekker. Omdat de weersverwachting voor volgende week niet zo daverend is, hebben we op het laatste ogenblik toch nog besloten, om in plaats van kamperen in ons tentje voor een iets droger onderkomen te kiezen. We hebben bij mijn oom en tante geinformeerd, of we misschien hun vakantiewoning in Samedan zouden kunnen huren. Het antwoord was ja, dus volgende week wordt het de Engadin in plaats van het Vierwoudstedenmeer. Op zijn laatst zaterdag komen we dan weer terug naar Niederweningen, om op zondag bij het doopfeest van Nelia te kunnen zijn. Daarna kijken we verder. Liefst willen we de tweede week nog wel gaan kamperen, maar dan samen met mijn ouders, die hun caravan zullen meenemen. Dan hebben we in geval van regenachtig weer ook een beetje meer leefruimte ter beschikking.
Wel, dit was het nieuws tot nu toe.
Groetjes en tot de volgende keer,

Franziska en Klaas

• 17 Augustus 2008 - 08:00

Agnes En Colinda:

Hoi Franziska en Klaaas,

Leuk om weer jullie verhalen te lezen.
    Lekker hoor vakantie.
    Eerst lekker feestjes en dan relaxen. Goed plan.
    Gefeliciteerd met het 40 jarige huwelijk van je ouders. Proost bij deze. :-)

Goed plan om een vakantiewoning te huren als het slecht weer is. Om nou te gaan verregenen in een klein tentje, is ook niet echt alles. Al je spullen worden dan zo klam en vochtig en de lol is er dan al gauw van af.

Maar hopelijk wordt het de tweede week nog prachtig weer.
    Heerlijk als je in een caravan kan slapen.
    Geniet van alles en tot een volgend bericht dan maar weer.

Groetjes van Agnes en Colinda

• 18 Augustus 2008 - 12:29

Tineke:

Hallo Franziska en Klaas.

Wij zijn ook weer thuis uit het bruisende Delfzijl en ik moet eerlijk zeggen dat deze plaats werkelijk vorderingen heeft gemaakt. Het bruist al bijna een beetje. Borkum was ook leuk en het weer was schitterend, in tegenstelling tot nu. Het is hier pisweer. Anneke is onderweg naar huis; zit nu in de taxi. Lien nog niet bevallen.