10 September 2009: Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu 10 September 2009: Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

10 September 2009: Perth

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

10 September 2009 | Australië, Perth

10 September 2009: Perth

Dear friends,
Just a short note to let you know we are ok. We've had a great day on Rottnest Island yesterday biking to the spectacular cliffs at the west end of the Island. Today we were in Fremantle, a lovely old harbour city about a 1/2 h trainride from Perth. Unfortunately there have been quite some showers and heavy winds today, so we spent most of the day inside visiting the excellent ship wreck galleries. Here you can see quite a few of the remains of the many Dutch vessels which sank along the coast of Western Australia.
Tomorrow we will be leaving Perth very early in the morning and start our organized tour along the coast to Darwin. As I don't know, when we will be able to update this site again, we ask you for a little patience.
See you!

Liebe Freunde,
Nur ein kurzer Bericht, um Euch zu sagen, dass hier alles ok ist.
Gestern haben wir einen praechtigen Ausflug nach Rottnest Island gemacht. Per Velo haben sind wir quer ueber die Insel an ihr westliches Ende gefahren und haben dort die spektakulaeren Klippen bewundert, an denen sich die Wellen brechen.
Heute sind wir per Zug in die Hafenstadt Fremantle gefahren. Dort haben wir das Maritieme Museum besucht, wo die Resten von verschiedenen hollaendischen Schiffswracks ausgestellt werden. Sehr interessant! Leider war das Wetter ziemlich schlecht (Platzregen und ein halber Sturm) und mussten wir eine Wanderung durch die alten Strassen dieser schoenen Stadt fruehzeitig abbrechen.
Morgen verlassen wir Perth und machen uns mit einer organisierten Gruppenreise auf den Weg nach Darwin. Wann wir das naechste Mal einen Internetanschluss haben werden, weiss ich noch nicht. Ich bitte Euch deshalb um etwas Geduld.
Bis zum naechsten Mal, liebe Gruesse,
Fraenzi & Klaas

Beste vrienden,
Dit keer maar een heel kort berichtje om jullie te laten weten, dat hier alles ok is.
Gisteren hebben we het prachtige Rottnest Island bezocht. Per fiets hebben we het eiland doorkruist en de spectaculaire rotskust aan het westlijke einde bewonderd.
Vandaag zijn we naar de havenstad Fremantle geweest, wat ongeveer op een half uur treinen van Perth aan de kust ligt. Helaas was het weer niet geweldig: hoosbuien en heel veel wind. Daarom hebben we niet veel door deze mooie oude stad kunnen wandelen, maar de meeste tijd in het maritieme museum doorgebracht. Dat was echter heel interessant, want hier vind je onder andere de overblijfselen van de Batavia en vele andere voor de kust van West-Australie gezonken VOC-schepen. We hebben ons dus wel vermaakt.
Morgen gaan we op pad naar Darwin. Ik weet daarom nog niet wanneer we weer toegang tot internet zullen hebben en vraag jullie daarom een beetje geduld.
Groetjes uit Perth,

• 10 September 2009 - 16:54

Bert & Elly :

Hallo Franziska & Klaas,

Nog geen week weg en al zoveel indrukken opgedaan. Geweldig dat wij op deze manier dat mee mogen beleven.
    Hart. dank

• 10 September 2009 - 17:09

Jan Blaauw:

Blij te lezen dat alles OK is. Ik ben nu al benieuwd naar de volgende reisverslagen! Heel veel plezier daar.

• 11 September 2009 - 18:06

D En M:

Vooral blijven genieten hoor!!!!!!

• 11 September 2009 - 20:12

Sietse:

De eerste indrukken over jullie reis klinkt goed en wens jullie veel plezier in Darwin.

Groetjes