Keep your fingers crossed! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Keep your fingers crossed! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Keep your fingers crossed!

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

29 Augustus 2010 | Nederland, Groningen

Dear friends,
Please keep your fingers crossed and 'order' some good weather for us starting the 12th of September. I just read somewhere, that they had a snowstorm this weekend in Jontunheimen, a mountainous area in Norway we are supposed to visit in a few weeks time. I really hope we will have more luck weatherwise, as we are not really prepared for winter conditions yet. Our car doesn't have winter-tyres and we don't own any snowchains either. So please keep your fingers crossed that we won't need any of these things.
Take care!

Liebe Freunde,
Bitte drückt uns die Daumen, dass das Wetter in Norwegen in den nächsten zwei Wochen bis zu unserer Abreise noch etwas besser wird. Gerade eben habe ich nämlich gelesen, dass es in Jontunheimen, einem Berggebiet, das auch auf unserer Reiseplanung steht, bis weit hinunter geschneit hat. Mehrere Autos scheinen dabei stecken geblieben zu sein. Ich hoffe doch schwer, dass wir von solchen Schneestürmen verschont bleiben, hat unser neues Auto doch weder Winterpneus noch Schneeketten. Wir hoffen dann auch auf schönes und einigermassen trockenes Herbstwetter. Nun ja, in ein paar Wochen wissen wir mehr!
Herzliche Grüsse,
Fränzi & Klaas

Beste vrienden,
We hebben net op het internet gelezen, dat het weer in Jontunheimen, een bergachtig gebied in Noorwegen waar ook wij nog naartoe willen, dit weekend al erg winterse trekjes begon te vertonen. Meerdere auto's schijnen in de sneeuwbuien te zijn gestrand. We hopen dan ook echt, dat het weer in de komende weken nog een beetje opknapt en wij straks in Noorwegen van redelijk nazomerweer mogen genieten. Af en toe een beetje regen en frisse temperaturen vinden we niet erg. Daar kun je je op kleden. Maar dikke sneeuwbuien is dan toch een beetje teveel van het goede. Onze nieuwe auto is namelijk helaas noch met winterbanden noch met sneeuwkettingen uitgerust. Dus ga a.u.b. allemaal voor ons duimen, dat het weer ons niet in de steek zal laten.
Groetjes,

• 29 Augustus 2010 - 18:35

Ada:

Hallo Franziska en Klaas,
    Nou reken maar dat ik zal duimen dat het weer nog een beetje opknapt. In elk geval zo dat jullie behoorlijk kunnen reizen. Dat wens ik jullie van harte toe.
    Veel geluk en oh ja, het was weer heel gezellig bij Berry.
    Groetjes van Ada

• 29 Augustus 2010 - 21:46

Franziska & Klaas :

Hoi Ada,
    Goed om te horen dat jullie weer een leuke avond gehad hebben bij Berry en Yvonne! Wat hebben jullie voor heerlijks gegeten?

• 30 Augustus 2010 - 06:58

Agnes Den Colinda:

Misschien een idee om naar Frankrijk te gaan?? Wij zitten hier nu en de temperatuur is goed, zo rond de 23 graden. Ik zal voor jullie duimen.

Groetjes vanuit Frankrijk

• 08 September 2010 - 06:21

Margreet:

Kwam toevallig hier weer eens kijken en ontdek dat jullie de koffers zo ongeveer alweer gepakt hebben. Uiteraard zullen wij ook duimen voor zo droog mogelijk weer.
    Hartelijke groeten, Sjef en Margreet.