New year, new plans - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu New year, new plans - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

New year, new plans

Door: Franziska

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

01 Januari 2014 | Nederland, Groningen

Dear friends,
First of all let us wish you a very happy new year full of joy, love, health and happyness!
For us it's going to be another year full of exciting trips. Next on the agenda is a skiing-trip to Austria at the end of this month. Then we will spend two weeks visiting friends and family in Switzerland in June. And finally we are going on a 5-weeks-trip to Australia in October / November this year. Our flight to Melbourne is booked for the 26th of October 2014. From there we plan to make a road trip by hired car across the State of Victoria and part of New South Wales visiting our friends David and Helen on the way. We are really looking forward to this trip and we can't wait to catch up with Helen and David. As soon as we get closer to the day of departure, we will start a separate topic here to tell you more about this trip.
For now we wish you all the best for the coming year!
Take care! Love,

Liebe Freunde und Verwandte,
Erst einmal möchten wir von der Gelegenheit Gebrauch machen, um Euch alles Liebe und Gute fürs neue Jahr zu wünschen. Möge es ein Jahr voll Liebe, Freude, Gesundheit und Glück für Euch werden!
Zu einem neuen Jahr gehören bei uns natürlich auch neue Reisepläne und da steht auch schon wieder einiges auf dem Programm. Mitte Januar verreisen wir für eine Woche Skiferien nach Österreich. Im Juni fahren wir für zwei Wochen in die Schweiz, um die Familie und Freunde zu besuchen und mein Heimatland wieder einmal als Tourist zu erkunden. Inzwischen sind auch unsere grossen Ferien im Oktober / November 2014 durch unseren Arbeitgeber bewilligt worden. Wir wollen dann erneut für 5 Wochen nach Australien. Inzwischen ist der Flug nach Melbourne am 26. Oktober provisorisch gebucht. Von dort aus wollen wir den Staat Victoria und ein Teil von New South Wales per Mietwagen erkunden. Auf dem Programm stehen unter anderem die Great Ocean Road, der Grampians Nationalpark, die Australischen Alpen und das Wilsons Promontory. Wir wollen aber auch unsere Freunde Helen und David in ihrem Zuhause in Moama besuchen. Wir freuen uns schon riesig auf diese Reise und unseren Besuch bei Helen und David. Sobald das Abreisedatum näher rückt, werden wir Euch an dieser Stelle natürlich wieder auf dem Laufenden halten über dieses neue Reiseabenteuer.
Bis dann wünschen wir Euch alles Gute!
Mit herzlichen Grüssen,
Fränzi & Klaas

Beste vrienden,
We willen eerst van de gelegenheid gebruik maken, om jullie een heel gelukkig nieuw jaar te wensen! Hopelijk wordt het een jaar vol met liefde, vreugde, gezondheid en geluk voor jullie allemaal!
Natuurlijk horen bij een nieuw jaar ook nieuwe reisplannen. Inmiddels is ons verlof door de werkgever goedgekeurd en kunnen we jullie verklappen, wat er bij ons zoal op programma staat het komende jaar. Eerst gaan we half januari weer een weekje skiën in Oostenrijk. In juni vertrekken we voor twee weken naar Zwitserland, om daar familie en vrienden te bezoeken en weer eens de toerist uit te hangen. Tenslotte gaan we eind oktober opnieuw voor 5 weken naar Australië. Vanuit Melbourne willen we dan met een huurauto de staat Victoria en een klein gedeelte van New South Wales verkennen. De Great Ocean Road, Grampians NP, de Australische Alpen en het Wilsons Promontory zijn maar een paar van de toeristische trekpleisters langs onze geplande route. We willen echter ook zeker op visite bij onze vrienden Helen en David, die aan de grens van Victoria en N.S.W. wonen en ons voor de duur van onze vakantie hun kampeeruitrusting zullen lenen. Inmiddels is de planning van deze reis al volop begonnen en hebben we al een vlucht naar Melbourne in optie laten zetten. De voorpret is dus begonnen!
Natuurlijk zullen we jullie via deze website weer op de hoogte houden van onze belevenissen in aanloop naar en tijdens deze reis. Jullie horen dus weer van ons. Voor nu sturen we jullie nogmaals de allerbeste wensen voor 2014!

• 01 Januari 2014 - 17:08

Ada En Eiso:

Hallo Franziska en Klaas,

Jullie ook allereerst nog eens de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en we wensen jullie veel reisplezier toe. Want zo te zien zindert het alweer van de diverse plannen, te gek! Wat een leuke vooruitzichten en je kunt dus al met de voorpret beginnen. Zo rol je van de ene vakantie in de andere, dat is nog eens genieten.
    Veel plezier dan ook met de voorpret en we blijven op de hoogte.
    Groetjes van
    Ada en Eiso

• 01 Januari 2014 - 17:31

Franziska & Klaas :

Heel hartelijk dank voor de reactie en de goede wensen Ada en Eiso! Ja, het genieten en de voorpret zijn weer begonnen. En hoe staat het bij jullie? Hebben jullie al weer reisplannen voor het komende jaar? We wensen jullie in elk geval alvast rustige vakanties toe zonder ongevallen en andere rampen op de boerderij!

• 01 Januari 2014 - 19:14

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Hallo Franziska en Klaas,

Ook namens mij de beste wensen voor 2014. Dat het maar een reislustig jaar mag worden. Gelukkig heeft jullie werkgever het groene licht gegeven. Fijn dat jullie weer zekerheid hebben over jullie banen. Enorm gefeliciteerd. Lekker vakantie plannen, al veel voorpret zie ik. Ben weer benieuwd naar jullie reisverslagen. 5 weken Australie, wauw, dat wordt genieten. Wij zijn al aan het aftellen, nog maar 6 weken en dan mogen we weer naar Winterwonderland Canada. Zo'n zin in.

Ellien

• 01 Januari 2014 - 20:09

Hoi Ellien,
    Natuurlijk mogen we met 5 weken Australië niet klagen, maar een beetje jaloers ben ik toch wel op jullie, want winterwonderland Canada is nog altijd een droom van mij.
    Trouwens zijn we nog steeds niet echt zeker van onze banen. De volgende reorganisatie bij de post komt geheid en dan is het maar de vraag, of we daarna nog een baan hebben. We zijn er echter mee gestopt, ons daarover al te veel zorgen te maken. In plaats daarvan genieten we van het goede leven en dus van het reizen, nu het nog kan. 'Pluk de dag' is ons motto.
    Franziska

• 01 Januari 2014 - 21:05

Hans En Amanda:

Allereerst nog de allerbeste wensen voor 2014. Wat een heerlijk jaar om naar uit te zien, al die leuke reisjes die op stapel staan en toe maar gelijk maar 5 weken naar Australie. Nou gelijk hebben jullie hoor gewoon lekker gaan. Wij kunnen dit jaar helaas nog niet naar Canada nog even door sparen, we zitten te denken om eventueel 2 weken naar Oosterrijk of Zwitserland met autovakantie te gaan. We zijn nog zoekende. En dan volgend jaar maar weer zien.
    We kijken uit naar de reisverhalen dat is zeker. We nemen nog wel contact op over een poosje, dan maar weer eens bij kletsen.
    Groetjes Hans en Amanda

• 01 Januari 2014 - 21:36

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Idd Franziska, pluk de dag is ook ons motto. Genieten als het kan, later is nu al begonnen. Ik heb ook al een verslag gemaakt over wat ons te wachten staat in Alaska, wordt echt waanzinnig spannend. Voor winterwonderland ook afgelopen week 3 excursies geboekt. Een hele dag met prive-gids snowshoen en 2 groepsexcursies, naar Fortress Mountain en Sunshine Village. Nu moet het alleen nog een beetje meer gaan sneeuwen, het is errug koud, maar de sneeuw laat het nog een beetje afweten.

Groetjes!