More detailed travel plans - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu More detailed travel plans - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

More detailed travel plans

Door: Franziska

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

21 Mei 2014 | Nederland, Groningen

Hi everybody,
As the months pass by and we get closer to the date of departure the plans for our road trip across Victoria become more and more detailed. The flights to and from Melbourne and the rental car for the road trip are all sorted out and booked. To stay as flexible as possible we decided to reserve as little accommodation in advance as we possibly can. Depending on the weather and our mood we will stay on campgrounds, in hostels or at cheap hotels and motels. For the days we camp we can borrow the camping equipment of our Australian friends Helen and David. We owe a lot to them, as they also invited us to stay a few days at their place in Moama and arranged accommodation for us in Melbourne at Helen’s sister’s house. We are very grateful for all their offers, as it helps us to keep the costs of accommodation as low as possible.
The itinerary beyond resulted from the bucket list with the must-see places we made for our trip. Trying to stay as flexible as possible, this is hardly more than a rough indication of what we plan to see and do though and we don’t really plan to stick to this itinerary. Actually so far it has changed almost every other day.
Well, these are our plans so far. As soon as there is more news about this trip, you will hear from us again. Take care!

Grüezi mitenand!
Die Tage und Wochen fliegen vorbei und das Abreisedatum unserer zweiten Australienreise kommt immer näher. Die Flüge und der Mietwagen für unsere Reise sind längst gebucht und auch die Reiseroute nimmt inzwischen Gestalt an. Allzu genau wollen wir uns allerdings nicht festlegen, denn wir möchten während unserer Rundreise durch den Süden Australiens möglichst flexibel bleiben. Auf diese Weise können wir die Route unter Umständen auch unterwegs noch anpassen. Um möglichst flexibel zu sein und natürlich auch aus Kostengründen haben wir uns dazu entschlossen, verschiedene Unterkünfte zu benutzen. Dazu gehören Campingplätze, Bungalowparks, Jugendherbergen und ab und zu auch einmal ein preiswertes Hotel oder Motel. Wenn das Wetter es zulässt, werden wir meist campen. Dazu können wir die Campingausrüstung von unseren australischen Freunden Helen und David ausleihen. Ausserdem haben die beiden uns eine Unterkunft bei Helens Schwester in Melbourne besorgt und natürlich werden wir sie auch in ihrem eigenen Zuhause in Moama besuchen. Wir sind den beiden jetzt schon unendlich dankbar für ihre Hilfe bei der Planung und Ausführung unserer Reisepläne.
In einem Versuch, alle Reiseziele auf unserer Wunschliste in einer Route zu verarbeiten, haben wir die untenstehende Reiseroute zusammengestellt. Diese ist aber wie gesagt erst provisorisch und Änderungen sind jederzeit möglich. Für Vorschläge und Ideen Eurerseits haben wir natürlich immer ein offenes Ohr.
Fürs Erste wäre es das wieder von uns. Sobald es Neuigkeiten gibt, melden wir uns selbstverständlich wieder bei Euch. Mit lieben Grüssen,
Fränzi & Klaas

Hallo allemaal!
De afgelopen maanden zijn weer voorbij gevlogen en onze tweede reis naar Australië komt steeds dichterbij. Zoals eerder gezegd, willen we deze keer het zuiden van dit immense continent en dan met name de Staat Victoria gaan verkennen. De vluchten naar Melbourne en de huurauto zijn inmiddels geboekt en ook de reisroute begint zo langzamerhand vorm te krijgen. Vandaar dat jullie hieronder de voorlopige reisroute kunnen vinden. Ik zeg nadrukkelijk ‘voorlopig’, want onze plannen veranderen nog bijna dagelijks en zullen waarschijnlijk zelfs tijdens de reis nog gaan veranderen. We willen liefst zo flexibel mogelijk blijven, om ook tijdens de reis de route nog aan veranderde omstandigheden te kunnen aanpassen.
Dit is tevens de reden waarom we ervoor gekozen hebben, om zo weinig mogelijk accommodaties vooraf te reserveren. Om wat makkelijker op de bonnefooi te kunnen reizen en om de kosten laag te houden, hebben we gekozen voor een mix van accommodaties: Campings, cabins, hostels en zelfs goedkope hotels en motels behoren tot de mogelijkheden. Als het weer het toelaat zullen we waarschijnlijk meestal gaan kamperen. Hiervoor kunnen we de kampeerspullen van onze Australische vrienden Helen en David lenen. Zij hebben ook een gratis accommodatie in Melbourne voor ons geregeld bij Helen haar zus. En natuurlijk zijn we ook uitgenodigd, om halverwege de route een paar dagen bij hun thuis in Moama te komen logeren. Het is geweldig om zulke vrienden te hebben en we zijn hun dan ook erg dankbaar voor alle hulp en ondersteuning bij de planning en uitvoering van onze reis.
Goed, dit was het voor vandaag. Zodra we meer nieuws hebben, melden we ons uiteraard weer bij jullie. Groetjes en tot de volgende keer,

Itinerary / Reiseroute / reisroute:
26/10 – 28/10: flight from Amsterdam to Melbourne via Dubai
28/10 – 29/10: Melbourne
30/10: Melbourne – Lorne / Apollo Bay
31/10: Lorne / Apollo Bay – Cape Otway
01/11: Cape Otway (Great Otway NP)
02/11: Cape Otway – Princetown
03/11: Princetown – Warrnambool
04/11: Warrnambool – Halls Gap
05/11 – 06/11: Halls Gap (Grampians NP)
07/11: Halls Gap – Ballarat
08/11: Ballarat
09/11: Ballarat – Moama
10/11 – 12/11: Moama (stay with friends Helen & David)
13/11: Moama – Beechworth
14/11: Beechworth – Bright
15/11: Bright (Mount Buffalo NP / Great Alpine NP)
16/11: Bright – Paynesville
17/11: Paynesville – Tidal River
18/11 – 20/11: Tidal River (Wilsons Promontory NP)
21/11: Tidal River – Philip Island
22/11: Philip Island
23/11: Philip Island – Sorrento
24/11: Sorrento (Mornington Peninsula)
25/11: Sorrento – Melbourne
26/11 – 27/11: Melbourne
27/11 – 28/11: flight home via Dubai

• 21 Mei 2014 - 22:15

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Hoi Franziska,

Leuk he dat gepuzzel om een reis samen te stellen? Lekker lang voorpret. Nog "maar" 5 maanden, die zullen ook omvliegen. Fijn om alvast een soort van route te hebben, geeft een beetje meer rust, nu lekker invullen en dromen.

Groetjes,
    Ellien

• 21 Mei 2014 - 22:46

Franziska & Klaas :

Beste Ellien,
    De tijd vliegt inderdaad in een razend tempo voorbij. Nog even en jullie vertrekken al weer naar Alaska. Ik ben al heel benieuwd naar jullie verslagen. Wij moeten dus nog een paar maandjes wachten, maar dat is niet erg, want de voorpret is bijna net zo leuk als het reizen zelf. En vervelen zal ik me ook niet, want ik heb voorlopig nog genoeg om te puzzelen.
    Groetjes en alvast heel veel plezier in Alaska,
    Franziska

• 22 Mei 2014 - 10:56

Regula Baumann-Burkhard:

Hallo Fränzi und Klaas
    Das tönt ja spannend! Ich werde es gerne mitverfolgen!
    Nun könnt ihr euch noch eine ganze Weile vorfreuen!
    Wir waren grad 5 Tage in unserm Ferienparadies am Schluchsee. Wädi war fischen und ich schrieb an seiner schriftlichen Arbeit und ging mit Hund Jimmy spazieren. Im September sind wir dann in einer Ferienwohnung für 2 Wochen dort.
    Im Gegensatz zu euch zieht es uns nicht in die Ferne..... Wir geniessen jeweils, dass wir in einer guten Stunde in den Ferien sind.
    Geniesst die Vorfreude und - einen guten Sommer!
    Regula

• 22 Mei 2014 - 13:18

Dorli:

Das liest sich ganz schön. Ich wünsche Euch eine gute Reise. Dorli

• 12 Augustus 2014 - 13:16

Rita:

Hallo Franziska,
    Wat een toeval. 5 jaar geleden hadden we wat internetcontact omdat we beiden naar Australië gingen en nu gaan ook wij in oktober weer die kant op. Wij gaan het traject Cairns - Sydney doen en ik zag dat jullie die omgeving 5 jaar terug ook aangedaan hebben. Ik ben heel benieuwd wat we allemaal gaan tegenkomen. Nog tips?

Groetjes Rita

• 12 Augustus 2014 - 15:03

Franziska & Klaas :

Hoi Rita,
    Wat leuk, dat jullie ook weer naar Downunder gaan! Waar zijn jullie de vorige keer geweest? Ik weet het me even niet meer te herinneren.
    Wij zijn 5 jaar terug inderdaad in Cairns en ook in Sydney geweest, maar hebben daar tussenin helaas niet veel gezien, omdat we dat stuk gevlogen zijn. Ik kan je daarom alleen een paar tips over North Queensland en Sydney geven.
    Rondom Cairns is Daintree Np en de Atherton Tablelands een aanrader. Daintree voor het tropisch regenwoud en de Tablelands voor zijn mooie watervallen en kratermeertjes. In de Tablelands schijn je bovendien op verschillende plekken het zeldzame vogelbekdier te kunnen zien. Je moet dan wel vroeg opstaan of 's avonds kort voor het donker worden gaan. Wij waren er 's middags en zagen dus niets.
    Uiteraard moet je vanuit Cairns of Port Douglas ook een tocht naar het Great Barrier Reef doen.
    Hier laat ik het voorlopig bij.Laat naar weten als je nog specifieke vragen hebt.
    Groetjes en alvast heel veel plezier
    Franziska

• 21 November 2014 - 16:12