Travelplans / Reisepläne / Reisplannen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Travelplans / Reisepläne / Reisplannen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Travelplans / Reisepläne / Reisplannen

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

22 Augustus 2010 | Nederland, Groningen

Dear friends,
Just wanted to tell you that we are almost ready for our next travel adventure. From 12 September to 3 October we hope to discover the South of Norway. We will be travelling with our own car staying in cabins in 4 different places accross the southwest of Norway. You will find our itinerary at the end of this post.
As we don't know yet wether we will have any possibility to access the internet while in Norway, we can't promiss to post any updates on our travel-log while in Norway. But we shurely will publish our tripreport once we are back home.
Take care everyone! Best wishes,
Klaas & Franziska

Liebe Freunde und verwandte,
In genau 3 Wochen beginnt unser nächstes Reiseabenteuer. Vom 12. September bis zum 3. Oktober reisen wir mit dem eigenen Auto durch den Südwesten Norwegens. Bis auf die erste und die letzte Nacht werden wir in 4 verschiedenen Ferienhäusern übernachten und von dort aus zu Fuss und per Auto die Umgebung entdecken. Den genauen Plan unserer Reise findet Ihr am Ende dieses Berichts.
Da wir im Moment noch nicht wissen, ob und wann wir während unserer Ferien Zugang zum Internet haben werden, kann ich Euch nicht versprechen, dass wir hier schon während der Reise weitere Berichte publizieren werden. Doch das holen wir dann gegebenenfalls nach unserer Rückkehr noch nach.
Liebi Grüessli und bis zum nächsten Mal,

Beste vrienden,
Ja jullie hebben het goed gezien, we staan weer eens op het punt van
vertrek voor ons volgende reisavontuur. Van 12 september tot 3 oktober willen wij met eigen auto het zuidwesten van Noorwegen gaan verkennen. Op onze rondreis verblijven wij voornamelijk in vakantiehuisjes en zullen van daaruit de omgeving gaan verkennen. Het precieze reisschema vinden jullie aan het einde van dit bericht.
Omdat wij op dit moment nog niet weten, of en waar wij tijdens de reis toegang tot internet zullen hebben, kunnen wij niet beloven, dat wij al tijdens de reis nieuwe posts op deze weblog zullen plaatsen. Maar na onze terugkeer mogen jullie weer een uitgebreid reisverhaal van ons verwachten.
Groetjes en tot de volgende keer,

Itinerary / Reiseplan / Reisschema:

12/9:
Groningen - Hirtshals (car, Auto, auto) - Kristiansand (Color Line ferry / Fähre / veerboot)
Accommodation / Unterkunft / Overnachting: Rica Hotel Norge in Kristiansand

13/9:
Kristiansand - Oanes (near / bei / bij Stavanger)
Acc.: Lysefjord Hyttegrend in Oanes

13/9 - 18/9: Oanes

18/9:
Oanes - Omastrand (Hardangerfjord)
Acc.: Nestunet in Omastrand

18/9 - 22/9: Omastrand

22/9:
Omastrand - Hoyheimsvik (Lusterfjord)
Acc.: Luster Fjordhytter in Hoyheimsvik

Stryn - Oslo
Acc.: Holmenkollen Park Hotel Rica

1/10 - 2/10: Oslo

2/10:
Departure ferry to Frederikshavn / Abfahrt Fähre nach Frederikshavn / Vertrek veerboot naar Frederikshavn
Acc.: Stena Line ferry / Fähre / veerboot

3/10:
Frederikshavn - Groningen

• 22 Augustus 2010 - 14:23

Ada:

Wat een heerlijk vooruitzicht. Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie verhalen en vooral ook foto's.
    Een goeie reis alvast en ga er maar weer heerlijk van genieten.
    Groetjes van Ada

• 22 Augustus 2010 - 15:00

Franziska & Klaas :

Dank je wel Ada! Genieten zullen we zeker! En natuurlijk zullen we te zijner tijd ook weer wat foto's op het net publiceren. We laten het wel weten, als het zover is.
    Groetjes en eet ze volgende week bij Berry,
    Franziska

• 27 Augustus 2010 - 21:10

Rita:

Hoi Franziska,
    Wij zijn net vanavond terug van onze vakantie in de Franse Alpen. Ik wil daar nog een verslag van maken want we hebben ontzettend mooie wandelingen gemaakt.
    Ik wens jullie heel veel plezier in Noorwegen en veel mooi meer.
    Groetjes Rita

• 29 Augustus 2010 - 07:01

Franziska & Klaas :

Bedankt voor de goede wensen Rita! Mooi weer kunnen we zeker gebruiken, want ik heb begrepen dat de zomer in Noorwegen tot nu toe niet veel soeps was: veel regen en vrij koud. Nu hopen we maar, dat ze daar een leuke nazomer / herfst zullen krijgen en wij er van mee mogen genieten.
    Groetjes,
    Franziska

• 29 Augustus 2010 - 15:36

Rita:

Ja, ik hoop voor jullie dat het weer inderdaad beter is dan hier op dit moment. Wij zijn afgelopen vrijdag terug gekomen van 2 weken vakantie. Ik moet nog verder met mijn verslag en hoop dat ik alles nog een beetje weet. Je vergeet snel wat je precies wanneer gedaan hebt en ik heb verder weinig opgeschreven.
    Ik kijk uit naar jullie verslagen, reisverslagen lezen is altijd leuk ;-)

• 12 September 2010 - 07:11

Agnes + Colinda Bax + Flier Van Der:

Hoi Franziska en Klaas,

Zojuist even jullie reis route bestudeerd.
    Een goede keuze.
    Fijn dat jullie op sommige plaatsen wat langer blijven, zodat jullie de tijd hebben om er rustig te kijken en te wandelen.
    De fjorden zijn zo mooi om te zien.
    We hopen dat de weersvoorspellingen goed zijn en dat jullie mooie dagen hebben.
    Heel veel plezier, een goede reis en geniet van alles.

Groetjes van Agnes en Colinda en een knuffel van Sammy