Yellowstone NP - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Yellowstone NP - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Yellowstone NP

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

25 September 2011 | Verenigde Staten, Cody

19. - 23.9.: Jackson - Yellowstone NP - Cody
Nach 5 Tagen Yellowstone NP ohne Internetzugang, Telefon und Fernsehen sind wir heute unversehrt in die Zivilisation zurückgekehrt. Unsere Tage im Yellowstone NP waren wunderschön und bis zum Rande gefüllt mit Aktivitäten. Ein thermales Wunderland, haufenweise Wild und ein beeindruckender Canyon warteten nur darauf, von uns entdeckt zu werden. Dabei blieb das Schreiben neuer Berichte für diese Webseite leider auf der Strecke. Wir haben darum beschlossen, es bei einer kurzen Beschreibung unserer Reiseroute unter Beifügung der wichtigsten Höhenpunkte zu belassen und dafür haufenweise Bilder an den Bericht beizufügen. Bilder sagen ja sowieso oft mehr als Worte. Ihr findet die Route mit den Höhenpunkten am Ende dieses Berichts.

9/19 - 9/23/2011: Jackson - Yellowstone NP - Cody
As you might know, we spent the past 5 days in Yellowstone NP. It was a wonderful experience! We saw tons of interesting and fascinating hydrothermal features as well as a lot of wildlife including hundreds of buffalo, 3 wolves, a coyote and even a black bear. Our days in Yellowstone were so intense and filled to the top with sightseeing, walks and wildlife viewing, that we just didn't have enough time to write detailed reports for this website. So we decided to leave it at a short itinerary with the highlights of each day and lots of pictures to illustrate it. After all pictures often tell you more than just words.

19 t/m 23/9: Jackson - Yellowstone NP - Cody
Na 5 dagen in de wildernis van Yellowstone NP te hebben doorgebracht zijn we vandaag dus heelhuids teruggekeerd in de bewoonde wereld. Onze tijd in Yellowstone was in één woord geweldig! Naast een waar wonderland van geisers, hete bronnen en bubbelende modderpoelen wachtte een indrukwekkende canyon met schitterende watervallen en een hele dierentuin aan wild op ons in dit park. Onze dagen waren dus tot aan de nok toe gevuld met diverse activiteiten, zodat we simpelweg niet aan het schrijven van nieuwe berichten voor deze website toegekomen zijn. Bovendien zijn onze belevenissen in Yellowstone toch met geen pen te beschrijven. Vandaar dat we hebben besloten, om de verleden 5 dagen alleen in een korte routebeschrijving onder toevoeging van de belangrijkste hoogtepunten samen te vatten en daarvoor extra veel foto's aan ons verhaal toe te voegen. Tenslotte vertellen plaatjes toch vaak meer dan woorden.

Itinerary / Reiseroute / Routebeschrijving:

19/9: Jackson - Old Faithful (Yellowstone NP)
West Thumb Geyser Basin
Upper Geyser Basin (Old Faithful, Beehive & Daisy Geysers, Morning Glory Pool)

20/9: Old Faithful - Mammoth Hot Springs (Yellowstone NP)
Highlights / Höhenpunkte / Hoogtepunten:
Upper Geyser Basin (Lion Geyser)
Black Sand Basin (bison, Bisons, bizons)
Biscuit Basin (Sapphire Pool)
Midway Geyser Basin (Grand Prismatic Spring)
Firehole Lake Drive (Great Fountain & White Dome Geysers)
Fountain Paint Pot (Clepsydra Geyser)
Gibbon Falls
Norris Geyser Basin (Porcelain Basin, Steamboat Geyser)
Mammoth Hot Springs (Canary Spring)

21/9: Mammoth Hot Springs - Lake Village (Yellowstone NP)
Highlights / Höhenpunkte / Hoogtepunten:
Mammoth Hot Springs (Palette Spring, Cleopatra Terrace, Mound Terrace)
Lamar Valley (bison / Bisons / bizons)
Tower Falls
Blackbear / Braunbär / Zwarte beer (Dunraven Pass)
North Rim Drive in Canyon
Wolf in Hayden Valley

22/9: Lake Village - Canyon - Lake Village (Yellowstone NP)
Coyote in Hayden Valley
Uncle Tom's Trail & South Rim Trail to Artist Point in Canyon
Bison / Bisons / bizons (Fishing Bridge)

23/9: LakeVillage (Yellowstone NP) - Cody
Elk & mule deer
Pronghorns & wolves / Wölfe / wolven in Lamar Valley
Moose / Elch / eland in Cooke City
Beartooth Highway
Chief Joseph Scenic Byway

• 25 September 2011 - 09:17

Henriette:

Ik kan me voorstellen, dat jullie hoofd vol zit met alle mooie dingen die jullie gezien hebben, en die niet op papier uit te drukken zijn.
    Yellowstone staat heel hoog op ons "verlanglijstje", na het zien van de mooie foto's begint het nog meer te kriebelen om daar naar toe te gaan.
    Blijf lekker genieten, dat doen wij dit weekend ook in Nederland.
    We hebben heerlijk nazomer weer.
    Tot de volgende keer.

• 27 September 2011 - 07:59

Ada:

Je hebt niets te veel gezegd, al die prachtige foto's zeggen meer dan woorden kunnen doen. Wat een geweldig mooi park is Yellowstone. Staat ook nog op ons verlanglijstje, zeker na het zien van deze foto's. En wat ik zo knap vind is dat jullie al die namen van de verschillende beesten zo goed kent! En wat hebben jullie veel gezien, ik geloof dat je ogen te kort komt om al dat moois. zowel natuur als wildlife in je op te nemen.
    Groetjes van Ada

• 28 September 2011 - 20:17

Agnes En Colinda:

Dit verhaal even ontgaan,
    want dat was net op de dag dat wij terug naar huis gingen.
    Wat is Yellowstone toch mooi.
    En wat hebben jullie veel gedaan.
    Tsjonge jonge wat een belevenissen.
    De foto's zijn schitterend.
    Echt gebnieten.
    De moose en buffalo zijn altijd zo indrukwekkend om te zien.
    Oh ja, ik heb op internet even opgezocht wat pronghorns zijn.
    Mooie beesten.

Groetjes van Agnes en Colinda