Konya - Reisverslag uit Konya, Turkije van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Konya - Reisverslag uit Konya, Turkije van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Konya

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

14 Mei 2008 | Turkije, Konya

Dag allemaal!
We hebben toch een computer gevonden en kunnen dus een klein berichtje plaatsen. Na een nagenoeg vlekkenloze reis zijn we gisteren tegen 16 uur in Antalya gelandt. De groep is met 21 personen gelukkig niet al te groot. Vandaag hebben we de kust meteen weer verlaten en zijn door de bergen naar Konya gereden, een plaats die voor zijn dansende derwischen bekend staat. We hebben hier dan ook het oude klooster van deze orde bezocht, wat vandaag de dag een museum is. Daarna hebben we nog even door de nauwe straatjes van deze stad gelopen en ons verbaast, wat hier allemaal verhandeld wordt: Van kinderfietsjes met luifel tegen de zon tot kookpotten zo groot als een kinderbadje kun je hier alles kopen. Erg leuk! Morgen gaat de reis verder naar Cappadocië. Geen idee of ze daar ook weer computers hebben, maar anders melden we ons van thuis weer.
Groetjes,
Franziska en Klaas

Hallo liebe Freunde!
Wir haben doch tatsaechlich einen Computer gefunden, nur die türkische Tastatur bereitet uns einige Probleme. Nach einem fast problemlosen Flug sind wir gestern Nachmittag in Antalya gelandet. Die Reisegruppe ist mit 21 Personen zum Glück überschaubar. Heute haben wir das touristische Küstengebiet gleich wieder verlassen und sind durchs malerische Taurusgebirge nach Konya gefahren. Hier haben wir das Mevlana Museum besucht, das uns das Leben der tanzenden Derwische naehergebracht hat. Danach besuchten wir den Markt und die kleinen Laeden in der Innenstadt. Hier wirdt wirklich alles verkauft, vom Dreirad mit Sonnendach bis zum Kochtopf so gross wie eine Babybadewanne. Obwohl wir noch nichts gekauft haben, hat das riesig Spass gemacht.
Morgen geht die Reise weiter nach Kappadokien. Ich weiss noch nicht, ob wir auch dort einen Computer finden werden. Sonst melden wir uns dann halt von zuhause wieder.
Ganz herzliche Grüsse an Euch alle,
Fraenzi und Klaas

• 15 Mei 2008 - 12:53

Agnes En Colinda:

Wij zijn net thuis van een midweekje Veluwe. Het was er heerlijk. Op een camping in een trekkershut gezeten.
    Ik lees net jullie berichtje uit Turkije.
    Erg leuk om te lezen.
    Heerlijk om eens in een ander land rond te kijken. Cappadocie moet erg mooi zijn heb ik gehoord.
    Geniet van jullie mooie reis en hopelijk tot een volgend berichtje. Wij vinden het in ieder geval leuk om te lezen.
    Enjoy!!!!

Groetjes van A&C te H. ;-)