1. Hürde genommen / Eerste obstakel achter de rug - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu 1. Hürde genommen / Eerste obstakel achter de rug - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

1. Hürde genommen / Eerste obstakel achter de rug

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

13 September 2008 | Nederland, Groningen

Liebe Freunde,
Die erste Hürde auf dem Weg zu unserer 2-monatigen Australienreise im September / Oktober 2009 ist genommen. Wir haben nämlich seit gestern die schriftliche Zustimmung unseres Vorgesetzten für dieses Unternehmen!
Für diejenigen, die es noch nicht wissen: Klaas und ich sparen seit Jahren Überstunden, um sie irgendwann einmal für einen längeren Urlaub wieder einzuziehen. Inzwischen haben wir genug Überstunden zusammengespart, um im nächsten Jahr für zwei Monate nach Australien reisen zu können. Mein Guthaben genügt für die gesamte Reisedauer und sogar noch mehr. Klaas muss noch ein paar Wochen gewöhnliche Ferien dazunehmen.
In den letzten Monaten haben wir unsere Wünsche für diese Reise zusammengetragen und versucht, diese in einer Reiseroute zu verarbeiten. Wir wollen in diesen zwei Monaten verschiedene Teile Australiens besuchen. Auf der Wunschliste steht unter anderem: Die Küste Westaustraliens, der tropische Norden rundum Darwin, das Red Centre mit Uluru (früher: Ayers Rock), das Great Barrier Riff und die Regenwälder im Nordosten Australiens und die Stadt Sydney. Ja, ich weiss, wir haben uns ziemlich viel vorgenommen. Damit das Ganze nicht in einem grossen Stress endet, wollen wir unsere Reise als Mischung von organisierten Gruppenreisen, Selbstfahrertouren und ein paar Tagen Erholung am Strand planen. Auch werden wir gewisse längere Distanzen innerhalb Australiens per Flugzeug überbrücken, um so endlose Fahrten per Auto zu vermeiden. Inzwischen haben wir bereits ziemlich konkrete Vorstellungen, wie unsere Traumreise aussehen könnte. Nun heisst es vorläufig wieder Geduld haben, bis die neuen Preise und Daten für 2009 bekannt sind. Sobald das der Fall ist, wollen wir bei verschiedenen Reiseorganisationen Offerten anfragen und dann die verschiedenen Angebote vergleichen, um schliesslich das für uns günstigste auszusuchen und zu buchen.
Sobald es wieder Neuigkeiten gibt auf diesem Gebiet, melden wir uns natürlich wieder auf dieser Seite.
Liebe Grüsse,
Fränzi & Klaas

Beste vrienden,
Het eerste obstakel op weg naar onze 8 1/2-weekse reis naar Australië in september / oktober 2009 is achter de rug. Sinds gisteren hebben wij toestemming van onze baas om volgend jaar twee maanden verlof op te nemen!
Misschien vragen zich nou sommigen af, waar wij dat verlof in vredes naam vandaan nemen. Wel dat is heel eenvoudig. Klaas en ik stoppen al enige jaren al onze overuren in een soort spaarpot genoemd 'CAO à la Carte'. Op gegeven moment mogen wij deze gespaarde uren als langdurig verlof weer opnemen en precies dat zijn wij voor volgend jaar van plan. Ik heb inmiddels een spaartegoed van ongeveer 24 weken verlof opgebouwd. Hiervan ga ik volgend jaar 14 weken opnemen. Bij Klaas gaat het sparen helaas minder vlot. Hij heeft tot nu toe maar krap aan 5 weken bij elkaar gespaard. Maar samen met een paar weken gewoon verlof kan ook hij volgend jaar 9 weken vrij nemen. Genoeg om onze plannen met Australië te realiseren dus.
De afgelopen maanden zijn we al druk bezig geweest met het verzamelen van wensen en pogingen, om deze wensen in een reisroute om te zetten. Helemaal niet zo eenvoudig, want Australië is gewoon enorm groot en we zullen dus keuzes moeten maken.
Hier alvast de lijst van de bestemmingen, die we zeker willen bezoeken:
- de Westkust tussen Perth en Darwin
- de nationale parken bij Darwin
- het Red Centre met Uluru
- het Great Barrier Riff
- de stad Sydney
Een behoorlijk ambitieus plan om dit allemaal in een 8 1/2-weekse reis te pakken. Toch hebben we goede hoop, dat ons dat gaat lukken. Om de reis niet te gehaast en te gestrest te laten worden, hebben we gekozen voor een mix uit georganiseerde groepsreizen, tochten met een huurauto of camper en een paar relaxdagen aan het strand. Ook willen we het probleem van de lange afstanden tussen onze bestemmingen met binnenlandse vluchten gaan oplossen. Intussen hebben we al vrij concrete voorstellingen van onze reisroute en zijn we in principe zover, dat we een offerte bij verschillende reisorganisaties kunnen opvragen. We moeten hiervoor echter nog een beetje geduld hebben, want waarschijnlijk zullen de prijzen en vertrekdata voor volgend jaar pas over een maand of twee bekend zijn. Pas als we de verschillende offertes binnen hebben en hebben kunnen vergelijken, kunnen we uiteindelijk hopelijk tot boeking overgaan. We houden jullie natuurlijk op de hoogte van de verdere ontwikkelingen in deze zaak.
Als er onder jullie nog kenners van Australië zitten, die tips en trucs voor ons in petto hebben, aarzel dan niet en laat het ons weten. We zijn dankbaar voor elke informatie.
Wel, dit was het weer. Tot de volgende keer! Groetjes,
Franziska & Klaas