Reisplannen / Neue Reiseziele / New travelplans - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Reisplannen / Neue Reiseziele / New travelplans - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Reisplannen / Neue Reiseziele / New travelplans

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

13 April 2010 | Nederland, Groningen

Beste vrienden,
Het is al weer een tijdje geleden sinds ons laatste bericht op deze weblog en verschillende van jullie hebben inmiddels bij ons geïnformeerd of wij voor dit jaar geen reisplannen hebben. Natuurlijk hebben we die wel, al blijven we dit jaar iets dichter bij huis, dat wil zeggen in Europa.
Zo gaan we eind mei voor 2 weken naar Zuid-Engeland. Per Eurostar vertrekken we naar Londen, waar we voor een week een auto huren. Hiermee toeren we dan een weekje door het zuidwesten van Engeland. De tweede week verblijven we dan nog een paar dagen in Londen om deze stad nog eens goed te verkennen.
In september hebben we dan nog eens drie weken vakantie gepland. Dan vertrekken we met eigen auto naar Noorwegen, waar we een rondreis met verblijf in 4 verschillende bungalows zullen maken. We blijven hiervoor in het fjordengebied in het zuidwesten van Noorwegen.
Jullie zien, we hebben ook dit jaar weer een paar leuke dingen op het programma, al gaan we deze keer niet naar het ander einde van de wereld. Of we het redden om onderweg weer een online-reisdagboek bij te houden weten we nog niet. De reizen zijn immers maar vrij kort en we weten nog niet of we onderweg veel toegang tot internet zullen hebben. Maar we laten vast een keer iets van ons horen, al is het misschien pas als we weer thuis zijn.
Groetjes en tot de volgende keer,
Franziska en Klaas

Liebe Freunde,
Es ist schon eine Weile her seit unserem letzten Bericht auf diesem Weblog und manche unter Euch haben sich schon neugierig erkundigt, ob wir dieses Jahr denn gar keine Reisepläne hätten. Keine Sorge, natürlich haben wir die! Inzwischen haben wir die ersten zwei Ferienreisen dieses Jahres sogar schon wieder hinter uns. Im Januar genossen wir eine Woche Skiferien im Zillertal (Österreich) und letzte Woche besuchten wir die Familie in der Schweiz. Allerdings sind unsere Ferienpläne dieses Jahr ein bisschen bescheidener als im letzten Jahr. Wir bleiben in Europa und fliegen nicht wieder ans andere Ende der Welt.
Ende Mai / anfangs Juni stehen 2 Wochen England auf dem Programm. Mit dem Eurostar fahren wir durch den Kanaltunnel nach London, wo wir am nächsten Morgen einen Mietwagen abholen können. Damit gehen wir eine Woche auf Entdeckungsreisen durch den Südwesten von England. Danach bringen wir den Mietwagen wieder zurück und verbleiben die restlichen Tage in einem Hotel in London, um diese Stadt noch etwas genauer unter die Lupe zu nehmen.
Mitte September haben wir dann noch einmal drei Wochen Ferien. Die werden wir für eine Rundreise mit dem eigenen Auto durch die Fjordlandschaft Südnorwegens nutzen. Von 4 verschiedenen Standplätzen in gemieteten Bungalows aus, werden wir zu Fuss, per Schiff und per Auto die Umgebung erkunden.
Ihr seht, wir haben auch dieses Jahr wieder einiges auf dem Programm. Ob es uns jedoch auch diesmal gelingen wird, Euch regelmässig mit Onlinereiseberichten zu versorgen, wissen wir noch nicht. Unsere Reisen sind ziemlich kurz und die Zeit zum Schreiben entsprechend knapp. Ausserdem müssen wir noch sehen, wie es in unseren Reiseländern um den Internetzugang steht. Ein oder zweimal werden wir aber bestimmt etwas von uns hören lassen, auch wenn es vielleicht erst nach den Ferien von zuhause ist.
Einstweilen liebe Grüsse an Euch alle und bis zum nächsten Mal,
Fränzi & Klaas

Dear friends,
It has been quite a while since our last message on this blog and some of you started to be curious about our next travelplans. Well don't worry, we do have some plans for this year, even if they won't take us to the other side of the world this time.
Actually the first two plans have been realized already. In January we spent a weeks ski vacation in Austria and last week we visited my family in Switzerland.
Our next journey will take us to England, where we will spend a two weeks vacation in the beginning of June. After taking the train across the 'Chunnel' to London we will hire a car for the next 8 days in order to discover the southwestern part of England. Amongst a lot of other things we want to visit the cities of Bath and Wells, we plan to go hiking in Exmoor NP and we hope to see Stonehenge on the way back to London. We will even have the opportunity to visit friends we met in Australia and who live in Somerset. After bringing the car back we will then spend the remainder of our two weeks vacation in London exploring this great city.
In September we have another tree weeks of vacation. This time we plan to drive to Norway in our own car. We want to explore the southwestern part of this country of fjords and mountains. We will stay at 4 different bungalows along the way, making daytrips by car, boat and on foot from there.
You see, more than enough travel plans for this year. Of course we will try to keep you up to date by posting a message on this blog every now and then. But please don't expect to much from us, as our trips will be short and we don't know yet whether we will have internet access during our stays.
For now take care everyone! See you next time!
Franziska & Klaas

• 13 April 2010 - 06:28

Ada:

Hallo Franziska en Klaas,
    Wat leuk weer van jullie te horen en wat heerlijk om nieuwe reisplannen te hebben. Het klinkt allemaal heel aantrekkelijk en echt iets om naar uit te kijken. Het hoeft niet altijd ver weg te zijn. Noorwegen lijkt mij geweldig, ze zeggen dat het op Canada lijkt. Wie weet, wij hopen er ook nog eens naar toe te gaan. Voor ons wordt het dit jaar nog veel dichter bij huis, waarschijnlijk gewoon Nederland met de caravan. Helaas vanwege familieomstandigheden.
    Fijne vakantie en keep in touch.
    Groetjes van Ada