Icehockey! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Icehockey! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Icehockey!

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

19 Augustus 2011 | Nederland, Groningen

Yes! Het is gelukt! We hebben twee kaartjes weten te bemachtigen voor een preseason-wedstrijd van de Colorado Avalanche tegen de Los Angeles Kings. Sinds mijn jaar als uitwisselings-studente in Canada, nu meer dan 20 jaar geleden, wou ik altijd nog een keer naar een hockey-wedstrijd van een NHL-club. Maar in Canada is ijshockey zo populair, dat de kaartjes voor wedstrijden meestal meteen uitverkocht zijn of er hangt een prijskaartje aan, waar je u tegen zegt. Daarom begon ik ook deze keer met weinig hoop aan dit avontuur. Maar het is dus gelukt en met 20 $ per kaart nog redelijk betaalbaar ook. We zitten weliswaar in de nok van de tent en zullen de puck waarschijnlijk alleen met een verrekijker kunnen zien, maar dat maakt niet uit: We zijn er bij en dat is het enige wat telt.
Omdat de wedstrijd al om 19 uur begint in het Pepsi Center te Denver en wij die dag een lange rijdag voor de boeg hebben, hebben we ook nog gelijk een hotel in de buurt van het stadion geregeld. Zo hoeven we die in elk geval niet meer te zoeken.
Zo, dat was het weer voor nu. Tot de volgende keer,
Franziska & Klaas

Juppie!!!!!!!!!!!!! Es ist uns gelungen, Tickets für ein Eishockeyspiel der Colorado Avalanche gegen die Los Angeles Kings zu ergattern. Seit ich während meinem Austauschjahr mit dem Eishockeyvirus angesteckt wurde, wollte ich schon immer einmal ein NHL-Spiel sehen. Doch in Kanada, wo Eishockey der Nationalsport Nr. 1 ist, sind Karten schwer zu bekommen. Sie sind immer gleich ausverkauft oder so teuer, dass wir sie uns nicht leisten können, ohne erst eine Bank zu berauben. Doch nun ist es uns also in den USA doch gelungen. Mit 20 $ pro Karte sind die Tickets ausserdem auch noch ziemlich billig. Natürlich bekommt man für so wenig Geld keine Superplätze. Wir sitzen dann auch ganz oben unter dem Dach und werden den Puck wahrscheinlich nur mit einem Feldstecher sehen können. Aber das macht nichts, Hauptsache wir sind dabei!
Weil das Spiel bereits um 19 Uhr beginnt und wir an diesem Tag eine ziemlich lange Etappe von South Dakota nach Denver geplant haben, haben wir auch gleich ein Hotel in der Nähe des Stadions reserviert.
So, das wärs wieder für heute. Bis zum nächsten Mal,
Fränzi & Klaas

Yes! We did it! We actually managed to get tickets for a preseason game between the Colorado Avalanche and the Los Angeles Kings. I wanted to see an NHL-game ever since my exchange year in Canada now more than 20 years ago. Unfortunately hockey is the Canadian's favorite sport and therefore it is almost impossible to get tickets to an NHL-game in Canada. Tickets are either sold-out within minutes or so expensive, we would have to rob a bank to buy them. Luckily things seem to be different in Denver, as we got tickets for only 20 $ a piece. Of course we are aware of the fact, that we won't have the best of seats. We will be seated somewhere way up on the highest balcony and won't be able to see the puck, unless we use binoculars. But that's really not the point. All that matters to us is the live experience of a NHL hockey game.
To make things easier for us, we also booked a hotel in the neighbourhood of the stadium. This way coming all the way from South Dakota that day we won't waste any of our valuable time searching for a place to stay.
Well, this is it for now. Until next time,

• 19 Augustus 2011 - 15:32

Anneke:

GEFELICITEERD! En ook alvast veel plezier gewenst!

• 19 Augustus 2011 - 17:41

Agnes En Colinda:

Nou wat een leuk berichtje.
    Gaaf als je altijd al zo graag een ijshockey wedstrijd hebt willen zien en het is nu dan toch gelukt. Ach en boeit het dat je bovenin de nok zit. Het is ook de sfeer en de gehele entourage.
    Wat zullen jullie genieten van deze wedstrijd.
    We willen zeker een verslag lezen van dit evenement.
    Heerlijk ook een hotel in de buurt van het stadion. Kunnen jullie meteen je "mandje" in rollen. Jullie zullen dan slapen als roosjes.
    Nog even en jullie gaan op reis. Ook voor jullie is het aftellen. Mooie vooruitzichten en een reis die weer werkelijkheid gaat worden.
    We kijken al weer uit naar jullie volgende verhaal!!!!

Groetjes van Agnes en Colinda

• 21 Augustus 2011 - 10:37

Ada:

Hallo Franziska en Klaas,
    Wat leuk als iets wat je zo graag wilt ook lukt. Nog een extra dimensie om naar uit te kijken. De combinatie lange rijdag en vroeg er moeten zijn lijkt mij niet al te ideaal maar hopelijk valt het allemaal mee en kunnen jullie heerlijk genieten van een lang gekoesterde wens.
    Heel veel plezier en groetjes van Ada

• 21 Augustus 2011 - 10:39

Ada:

Nog even iets vergeten. Thuis gekomen uit Denemarken ontdekte ik dat mijn hele outlook van de computer is verdwenen, met al mijn adressen en bewaarde emails. Ontzettend vervelend en ik zal opnieuw moeten beginnen met het verzamelen van email adressen. Wil je mij alsjeblieft een mailtje sturen zodat ik je adres weer heb?
    Bedankt en groetjes,
    Ada

• 21 Augustus 2011 - 11:34

Franziska & Klaas :

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! We vinden het altijd heel leuk, als mensen een feedback op onze berichten geven.
    We wensen jullie allemaal een mooi najaar met hopelijk wat beter weer dan tot nu toe en voor diegenen, die de vakantie nog voor zich hebben, een hele prettige vakantie!

• 05 September 2011 - 10:28

Henriette:

Hoi Franziska en Klaas
    Ik heb jullie bij mijn favorieten gezet.
    Had al eens vaker wat van jullie belevenissen gelezen, zoals vorig jaar Noorwegen...daar zijn wij ook al een paar keer naar toe geweest, geweldig mooi land.
    In 2009 zijn wij naar Oost canada geweest...Nova Scotia, New Brunswick, Quebec, Ontario.
    Hebben toen ook een weblog bij gehouden op waarbenjij.nu.
    We willen volgend jaar naar West Canada en Yellowstone.
    Dus we gaan jullie belevenissen met belangstelling volgen.
    Ik wens jullie een hele fijne zonnige vakantie
    Groetjes, Henriette

• 05 September 2011 - 14:44

Hallo Henriette,
    Leuk dat je ons gaat volgen. Hopelijk kun je nog wat tips uit ons verslag halen. We hebben trouwens ook nog een reisverslag op deze site over onze camperreis door West-Canada in 2007. Ga gewoon naar 'profiel' in het menu en je zult de link naar dit reisverslag tegenkomen. Ik zou het trouwens ook erg leuk vinden, om jullie verslag over Oost-Canada te lezen. Kun je mij de link naar jullie weblog sturen? Dank je wel!

• 05 September 2011 - 20:47

Henriette:

Bij onze waarbenjij.nu moet je inloggen met een code.
    Ik wil je de code wel geven.
    uhhh....hoe gaan we dat doen.
    Henriette

• 06 September 2011 - 15:54

Hallo Henriette!
    Zit je toevallig ook op het Canada-prikbord? Dan kun je me daar een privébericht sturen met de inlogcode. Er staat daar een onderwerp van mij 'weblog Yellowstone'. Klik bij dit onderwerp gewoon op mijn naam 'Franziska Ott' en vervolgens in het nieuwe scherm op 'stuur privébericht'.
    Franziska

• 07 September 2011 - 08:46

Margreet:

Hallo Fransiska en Klaas,
    Het begint bijna weer, jullie zullen ongetwijfeld al de reiskriebels hebben.
    Uiteraard zullen we jullie weer volgen en vooral genieten van jullie foto's. Wij moeten nog een poos wachten voordat wij richting Schiphol gaan.
    Heel veel plezier en tot een volgende berichtje.
    Hartelijke groeten van Sjef en Margreet.

• 07 September 2011 - 12:14

Hallo Margreet,
    Wat leuk weer eens van jullie te horen! Je schrijft, dat jullie nog een poos moeten wachten voor je weer naar Schiphol mag. Hebben jullie al weer reisplannen dan? En wat wordt het? Weer Australië? Ben benieuwd!
    Franziska

• 08 September 2011 - 20:22

Ann:

Hallo Franziska & Klaas,

Ik wens jullie een super geweldige reis toe en wat heerlijk dat jullie tickets hebben voor een NHL game...en dat voor een goede prijs! Maakt toch niet uit als je helemaal boven zit, de sfeer blijft hetzelfde!

Geniet ervan en ik ga jullie zeker volgen!

Groetjes uit een zomerachtig Vancouver,
    Ann :)