Money, money, money... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Money, money, money... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Money, money, money...

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

28 Augustus 2009 | Nederland, Groningen

Met nog iets meer dan een week te gaan tot vertrek, begint het aftellen nu echt. Helaas zijn de beloofde reispapieren nog niet binnen, maar we hopen dat die morgen nog in de bus zullen vallen. Tenslotte moeten we alles nog even controleren, zodat we nog op tijd aan de bel kunnen trekken als er iets niet klopt. Krijgen we morgen nog geen reispapieren, dan zullen we maandag maar weer achteraan bellen.
De afgelopen week stond vooral in het teken van geld uitgeven. Eerst begaf het onze kleine digitale camera van Canon. We hebben nog wel een grotere, maar we willen toch graag twee camera's meenemen naar Australië. Bovendien is de grote niet altijd even handig. Vandaar dat we bij cameranu.nl nog weer een klein, vrij eenvoudig maar daarvoor erg handig Pentax cameraatje hebben gekocht. Maandag moest de auto voor een grote beurt en de APK-keuring naar de garage. Jullie raden het al: ook dat werd duur! Er moest van alles worden vervangen en de rekening bedroeg dan ook zo een 850 Euro. Gelukkig kreeg Klaas met zijn vakbondspasje nog wel een flinke korting en was de uiteindelijke schade 'maar' 720 Euro. Hiermee was het leed echter nog niet geleden. Amper twee dagen later was de accu van diezelfde auto leeg en moesten we de ANWB inschakelen om hem weer op te laden. Uiteindelijk moest de accu zelfs worden vervangen en waren wij weer 140 Euro lichter.
Tenslotte hebben we deze week ook nog een volledig verzorgde wintersportvakantie in Oostenrijk geboekt. Alhoewel vrij voordelig omdat hij door de personeelsvereniging van TNT wordt aangeboden, kost ons deze vakantie toch nog zo een 1600 Euro. Skiën is helaas een dure sport!
Dus al om al hebben we deze week een flinke bijdrage geleverd aan de stimulatie van de Nederlandse economie. Het ligt dus niet aan ons, als de crisis nog iets langer voortduurt.
Tot de volgende keer! Groetjes,
Franziska & Klaas

Inzwischen dauert es nur noch eine knappe Woche bis zu unserer Abreise und entsprechend steigt die Nervosität. Ich hatte heute meinen letzten Arbeitstag vor den Ferien und kann mich ab jetzt ganz den Reisevorbereitungen widmen. Leider haben wir immer noch keine Reisepapiere erhalten. Wir hoffen, dass diese morgen noch kommen, damit wir alles kontrollieren und bei eventuellen Fehlern oder Unvollständigkeiten noch rechtzeitig reklamieren können. Sollten wir die Papiere morgen noch nicht erhalten, müssen wir am Montagmorgen gleich unseren Touroperator anrufen.
Die letzte Woche haben wir unser Bestes gegeben, um die niederländische Wirtschaft wieder etwas anzukurbeln. Zuerst begann unsere kleine digitale Kamera zu streiken. Wir haben zwar noch eine grössere, doch wollen wir diese nicht immer überallhin mitschleppen. Auch wollen wir am liebsten zwei Kameras dabeihaben, für den Fall, dass eine ausfällt oder gestohlen wird. Deshalb haben wir uns in aller Eile per Internet eine neue gekauft. Die kleine neue Kamera ist zwar einfacher ausgerüstet als die alte, dafür aber handlich und viel billiger (80 Euro).
Als nächstes musste unser Auto am Montag für einen Service in die Garage. Leider sassen bei unserer inzwischen 8-jährigen Dame doch einige Schrauben locker und kam der Spass uns teuer zu stehen: über 700 Euro!
Nur zwei Tage später versuchte Klaas morgens vergeblich den Motor unserer Autodame zu zünden. Der Monteur der Garage hatte das Leselämpchen aus Versehen brennen lassen und nun war die Batterie leer. Die durch Klaas aufgebotene Pannenhilfe des Automobilclubs hatte die grösste Mühe, die Batterie wieder aufzuladen und empfahl, sie schnellstmöglich zu ersetzen. Das taten wir dann auch. Kostenpunkt: weitere 140 Euro.
Zu guter letzt haben wir diese Woche auch noch eine Wintersportreise mit unserem Personalverein nach Österreich gebucht. Obwohl das Angebot sehr günstig ist und ausserdem fast alles im Preis inbegriffen ist, bleibt Skifahren ein teurer Sport. Für uns beide bezahlen wir für diese Woche rund 1600 Euro.
Wie Ihr aus diesem Bericht ersehen könnt, liegt es nicht an uns, dass es der niederländischen Wirtschaft momentan so schlecht geht. Wir haben in Sachen Geld ausgeben wirklich unser bestes getan.
Herzliche Grüsse und bis zum nächsten Mal,
Fränzi & Klaas

With about a week to go before the big adventure begins, we really start counting down now. Unfortunately we still didn't get the letter with our tickets and vouchers from our touroperator. Hopefully it will be here tomorrow, because otherwise we will have to send them a reminder. It is always good to have all the paperwork on time, so if anything is wrong or missing, we still have enough time to make the necessary corrections.
Last week we tried real hard to fix the Dutch economy on our own. It all started when our digital camera started refusing to take any decent pictures. As we have no time to repair it, we bought a new one for 80 Euros.
Then on Monday we brought our car to the garage for its annual check-up. Unfortunately almost everything seemed to be in need of replacement and the bill presented at the end of the day was more than 700 Euros.
The only thing they didn't replace was the battery and this was to become our next challenge. Two days later it was completely empty. The guy from the automobile club, who came to recharge it, strongly recommended to buy a new one, which we did at another 140 Euros.
Finally the booking of a ski vacation to Austria in January added another 1600 Euros to this weeks bill.
Well at least no one can deny, that we did our very best to spend a lot of money this week and stimulate the economy.
See you next time! Greetz,

• 28 Augustus 2009 - 15:11

Dorothy En Eric:

heel veel plezier en succes met jullie grote avontuur.
    gezond weer terug!!!!!
    Dorothy en eric

• 28 Augustus 2009 - 17:30

Agnes En Colinda:

Pffff,..... wat een uitgaven nog zo even voor jullie vakantie. Zalig vooruitzicht Australië en de wintersport.
    Jullie gaan lekker 2 mooie reizen maken.
    Een hele fijne reis toegewenst naar "Down Under".
    We kijken uit naar jullie verhalen en foto's.

Groetjes van Agnes en Colinda.

• 29 Augustus 2009 - 14:23

Ien:

zag je staan op de prik,, en heb je pagina gelijk ff fav gezet,, zal jullie volgen,, ja oke de ene groninger volgt de andere,,hiiii
    wij gaan in juni voor 6 maand.wens jullie heel veel plezier, en zal af en toe ff iets laten horen
    groetjes rob en ien

• 29 Augustus 2009 - 18:54

Ada:

Hallo Franziska en Klaas,
    Nou zeg, wat een pech allemaal en dat zo vlak voor vertrek. Je hebt het wel allemaal tegelijk. Nu alles weer geregeld is (en zelfs al weer een komende vakantie!) hoop ik voor jullie dat het geluk je nu weer toelacht. Alvast een heel goeie reis en we zullen proberen deze vanuit Canada te volgen.
    Hartelijke groet van
    Ada