2 days to go / Aftellen / Noch 2 Tage - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu 2 days to go / Aftellen / Noch 2 Tage - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

2 days to go / Aftellen / Noch 2 Tage

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

28 Mei 2010 | Nederland, Groningen

Dear friends,
The countdown has begun: Two days from now we will be on our way to London, the first destination of our two weeks trip accross Southern England. Our itinerary for this upcoming trip looks as follows:
Su 30 May: travelling to London by train (Eurostar)
Mo 31 May: pick up our rental car at Heathrow Airport and drive to Bath via Avebury, Lacock and maybe Castle Combe
Tu 1 June: Bath
We 2 June: Drive from Bath to Combe Martin near Exmoor NP via Cheddar Gorge and Wells
Thu 3 June: Exmoor NP
Fr 4 June: Exmoor NP
Sa 5 June: Drive from Combe Martin to Wincanton, where we will visit Roger and Janet, an English couple we met in Australia last year
Su 6 June: excursion with Roger and Janet
Mo 7 June: Drive back to London with visits of Stourhead Gardens and Stonehenge on the way. Return the rental car and transfer to our hotel near Paddington station.
Tu 8 through Fr 11 June: London
Sa 12 June: Return home by train
Of course we plan to update you about our experiences every now and then, but as this is a short vacation and as we don't want to spend too much of our precious time in front of the computer, the main update might come just after we returned home.
Take care everyone!

Beste vrienden,
Het aftellen is weer begonnen: over twee dagen beginnen we aan onze volgende reis. Deze keer houden we het echter bescheiden en vertrekken we voor twee weekjes naar Zuid-Engeland. Ons reisschema ziet er als volgt uit:
Zo 30 mei: Via Brussel treinen we met de Eurostar naar London, waar we in een hotel bij Earls Court overnachten.
Ma 31 mei: We halen een huurauto op in de buurt van Heathrow Airport en rijden hiermee via Avebury, Lacock and misschien Castle Combe naar Bath.
Di 1 juni: Bath
Wo 2 juni: We rijden verder naar Combe Martin in de buurt van Exmoor NP. Onderweg bezoeken we Cheddar Gorge en Wells.
Do 3 juni: Exmoor NP
Vr 4 juni: Exmoor NP
Za 5 juni: We rijden naar Wincanton, waar we bij vrienden, die we in Australië hebben leren kennen, mogen logeren.
Zo 6 juni: Excursie met onze Engelse vrienden in de omgeving van Wincanton
Ma 7 juni: Via Stourhead Gardens en Stonehenge rijden we terug naar London, leveren de huurauto weer in en nemen de metro naar ons hotel in de buurt van Paddington Station.
Di 8 t/m vr 11 juni: London
Za 12 juni: Per trein rijden we terug naar huis.
Natuurlijk zullen we jullie ook deze keer weer via deze site op de hoogte houden van onze belevenissen. Omdat het echter maar een korte reis is en we niet al te veel tijd achter de computer willen doorbrengen, zullen we het volgende bericht misschien pas plaatsen, als we weer thuis zijn. We hopen, dat jullie daar begrip voor hebben.
Groetjes en tot horens,

Liebe Freunde,
Bald ist es wieder so weit: Am kommenden Sonntag verreisen wir für 2 Wochen nach Südengland. Nachdem wir wieder unzählige Reiseführer studiert, Reiseforen auf dem Internet abgeklappert und Landkarten zu Rate gezogen haben, ist der folgende Reiseplan entstanden:
So 30. Mai: Fahrt mit dem Eurostar nach London, wo wir in einem Hotel in der Nähe von Earls Court übernachten.
Mo 31. Mai: Am Flughafen Heathrow holen wir unseren Mietwagen ab und fahren damit via Avebury, Lacock und vielleicht Castle Combe nach Bath.
Di 1. Juni: Bath
Mi 2. Juni: Via Cheddar Gorge und Wells fahren wir weiter nach Combe Martin, einem kleinen Dorf in der Nähe des Exmoor Nationalparks.
Do 3. Juni: Exmoor NP
Fr 4. Juni: Exmoor NP
Sa 5. Juni: Wir fahren in östlicher Richtung nach Wincanton, wo wir bei unseren englischen Freunden Roger und Janet übernachten dürfen. Wir haben die beiden auf unserer Red Centre Tour in Australien kennengelernt.
So 6. Juni: Roger und Janet zeigen uns die Umgebung von Wincanton.
Mo 7. Juni: Wir fahren zurück nach London, wo wir den Mietwagen zurückgeben und unser Hotel für die nächsten 4 Tage beziehen: Rhodes Hotel in der Nähe von Paddington Station. Unterwegs besuchen wir die Stourhead Gardens und Stonehenge.
Di 8. bis Fr 11. Juni: London
Sa 12. Juni: Mit dem Zug geht es zurück nach Groningen.
Natürlich tun wir auch diesmal unser Bestes, um Euch via diese Webseite über unsere Erlebnisse auf dem Laufenden zu halten. Da unsere Reise aber diesmal nur kurz ist und wir nicht die ganzen Ferien am Computer verbringen möchten, folgt der nächste Bericht vielleicht erst, wenn wir wieder zuhause sind. Wir bitten Euch dafür um Verständnis und etwas Geduld.
Herzliche Grüsse und bis zum nächsten Mal,
Fränzi & Klaas

• 28 Mei 2010 - 14:25

Dorli:

Ich wünsche Euch gute Reise und hoffentlich schönes Wetter.
    Kommt wieder gut heim.

• 28 Mei 2010 - 14:32

René En Rita:

Hoi Franziska en Klaas,
    Jullie heel veel plezier in Zuid Engeland. We hopen dat jullie net zulk mooi weer zullen hebben als wij hier. Inmiddels zitten we, na een paar dagen aan de zuid kust van Spanje, in de Sierra Nevada. Zijn hier vanochtend aangekomen dus blijven nog wel even. Het is schitterend hier.
    Groetjes.

• 28 Mei 2010 - 15:09

Franziska & Klaas :

Bedankt voor de reacties allemaal! Het zal vast een leuke reis worden.
    Groetjes,

• 28 Mei 2010 - 16:58

Ada:

Nu je het schrijft weet ik het ook weer, jullie gaan heerlijk even naar Engeland. Ik wens jullie een goeie reis en heel veel plezier.
    Groetjes van Ada

• 28 Mei 2010 - 17:35

Sietse:

Franziska en klaas goeie reis en heel veel plezier daar in zuid Engeland.

Greetings

• 28 Mei 2010 - 18:07

Bert En Elly:

Een voorspoedige reis naar.. en heel veel plezier in Zuid Engeland toegewenst.
    Liefs en groetjes

• 28 Mei 2010 - 18:57

Franziska & Klaas :

Nogmaals heel erg bedankt voor de goede wensen allemaal! Wij wensen ook jullie een goede tijd toe!
    Groetjes,
    Franziska en Klaas

• 29 Mei 2010 - 19:04

Agnes En Colinda:

Hoi Franziska en Klaas,

Een hele fijne vakantie.
    Een goede reis,
    met hele leuke verhalen en mooie foto's.

Groetjes van Agnes en Colinda