Good and bad news! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Good and bad news! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Good and bad news!

Door: Franziska

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

18 September 2014 | Nederland, Groningen

Goed en slecht nieuws!
Helaas, jullie duimen heeft maar gedeeltelijk geholpen. Klaas mag weliswaar nog een jaartje verder bij PostNL, maar voor mij is het met ingang van 21 oktober einde verhaal. Ik ben dus overcompleet. Gelukkig hebben we bij PostNL wel een sociaal plan en krijg ik de komende maanden nog doorbetaald. Onze geplande reis naar Australië kan dus waarschijnlijk gewoon doorgaan. In elk geval iedereen heel erg bedankt voor het meeleven en duimen!

Gute und schlechte Nachrichten!
Heute war ein spannender Tag für uns, denn heute wurde uns mitgeteilt, ob wir nach der Umstrukturierung unseres Postbüros im Oktober weiterbeschäftigt oder entlassen werden. Das Ergebnis ist sowohl positiv als auch negativ: Während Klaas noch ein Jahr für die Post weiterarbeiten darf, werde ich meine Stelle leider verlieren. Zum Glück hat die Post aber einen Sozialplan und werde ich noch ein paar Monate weiterbezahlt, bevor ich wirklich arbeitslos werde. Unsere geplante Reise nach Australien kann deshalb wahrscheinlich trotzdem stattfinden. Ganz lieben Dank an alle, die uns in den letzten Wochen die Daumen gedrückt haben!

Good and bad news!
Today was a crucial day for us. Our employer PostNL informed us about the future of our jobs. Unfortunately they had some good as well as bad news for us. While Klaas can keep his job at the mail distribution centre for at least another year, I will loose my job in October. Luckily I won't be officially unemployed right away, but they will pay my salary for at least another 6 months. So hopefully we will still be able to do our planned trip to Australia. I would like to thank everyone, who supported us these last weeks and keeped their fingers crossed for us.

  • 18 September 2014 - 20:28

    Marie-Claude:

    Chère Franzi et cher Klaas, je suis désolée d'apprendre votre situation d'emploi. Ce n'est jamais très réjouissant d'apprendre que l'on perd son emploi. Par contre, chaque fois que j'ai perdu ou quitté mon emploi, j'ai trouvé mieux. Je te souhaite donc Franzi de te trouver un autre emploi que tu aimeras.
    Je vous embrasse. Marie-Claude

  • 18 September 2014 - 20:32

    Franziska & Klaas :

    Merci mon amie! Cela fait du bien d'avoir des amis comme toi!

  • 18 September 2014 - 20:40

    Ada:

    Lieve Franziska en Klaas,
    Wat een ontzettend vervelend bericht voor jou op de eerste plaats Franziska maar ook voor jullie allebei, want het zal jullie beiden raken.
    Het leek steeds toch weer mee te vallen maar nu valt dan toch het doek voor jou Franziska. Veel sterkte met alles, ook van Eiso natuurlijk en ik hoop dat alles uiteindelijk weer goed komt.
    Hartelijke groet van
    Ada en Eiso

  • 18 September 2014 - 20:51

    Franziska & Klaas :

    Heel erg bedankt voor jullie lieve woorden Ada! Het doet me goed, dat ik door zoveel vrienden gesteund word.

  • 18 September 2014 - 22:41

    Ruth Favarger:

    Beste mensen,
    Ja het zat aan te komen, maar jij hoop altijd nog op een andere oplossing.Jammer voor jou Franziska, ik hoop dat jij wel van je vakantie in Australië zal genieten. Veel succes met de verdere ontwikkelingen.
    Hartelijke groet van Wim en Ruth

  • 18 September 2014 - 23:06

    Ellien Van Der Kooij:

    Beste Franziska,

    Wat ontzettend naar voor jullie dat er voor jou Franziska zulk slecht nieuws is gekomen. Helaas weet ik maar al te goed wat jullie nu mee gaan maken. Ik hoop dat er in de toekomst ook positief nieuws voor jou zal komen en dat je ergens anders aan de slag kan gaan. Vooralsnog is het natuurlijk heel erg zuur dat je moet stoppen bij PostNl en ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Gelukkig komt jullie vakantie al snel dichterbij en ik hoop van ganserharte dat je 200% kan genieten van een welverdiende prachtige vakantie.

    Liefs, Ellien

  • 19 September 2014 - 02:29

    Julio Ugarte:

    Hello Franzi, I am living in Australia!! if come please come to cairns an visit me, we can go to the reef together, bests

  • 19 September 2014 - 09:58

    Janet And Roger:

    Dear Franziska and Klaas,
    Thank you both for keeping in touch. We are sorry to hear about your work situation, but you can make the most of it and enjoy having some free time, Franzisca. We hope that you have a wonderful time in Australia. We too are off to Oz in October to see our daughter and family.
    All best wishes,
    Janet and Roger.

  • 19 September 2014 - 12:43

    Franziska & Klaas :

    Franziska Ott Heel hartelijk dank allemaal voor de steun en de lieve woorden. Ben net terug van het werk en naast mij zijn er nog zeker 20 anderen op ons kantoor, die hun baan kwijtraken, waaronder ook kostwinnaars met kinderen en een eigen huis. Het kan dus altijd erger! Ook heb ik inmiddels een gesprek met mijn leidinggevende en een hr-adviseur gehad en zij hebben mij verzekerd, dat onze vakantie in Australië gewoon door kan gaan. We gaan dus gewoon dubbel en dwars genieten van deze trip. Daarna zien we dan weer. Hopelijk komt er vroeger of later iets nieuws op mijn pad.
    Ganz herzlichen Dank euch allen für die lieben Worte und die moralische Unterstützung! Ich bin gerade eben von der Arbeit zurückgekommen und ausser mir verlieren noch sicher 20 weitere Mitarbeiter ihren Job. Manche von ihnen sind Alleinverdiener mit Kindern und eigenem Haus. Verglichen mit diesen Kollegen habe ich es noch gut! Auch habe ich inzwischen ein erstes persönliches Gespräch mit meiner Chefin und einer Dame von der Abteilung Human Resources gehabt und sie haben mir versichert, dass unserer Australienreise nichts im Wege steht. Ich habe mir fest vorgenommen, die Reise jetzt doppelt und dreifach zu geniessen. Danach sehen wir weiter. Hoffentlich tut sich in absehbarer Zeit wieder irgendwo ein Türchen für mich auf.
    Thank you so much everybody for all these kind words and your moral support! I'm just back from work and unfortunately there will be at least 20 more colleagues losing there jobs. Some of them have a morgage and a bunch of children as well as a husband or wife all relying on their income. This really brings my own situation back into perspective: it could be a lot worse! After talking to my boss as well as to an employee of the human resources department I know now for sure, that our trip to Australia can take place anyway. As it could be our last trip for quite some time, we intend to enjoy it twice as much. Hopefully after our return from Australia some new job opportunity will come up for me.

  • 22 September 2014 - 08:30

    Gea:

    Hoi Franziska en Klaas,

    wat een vervelend bericht. Het zat er een keer aan te komen en we hebben het er al heel vaak over gehad tijdens onze etentjes. Toch is het erg vervelend. Gelukkig gaat jullie reis wel door.
    Tot binnenkort en dan kletsen we verder.

    Groetjes
    Gea

  • 11 Oktober 2014 - 19:51

    Aly:

    Ja nu ik deze werkelijkheid lees krijg ook ik een brok in mijn keel. Ja het is zo. Gelukkig gaan jullie eerst een prachtige reis maken en dan Franziska op naar een nieuwe toekomst. Jij kunt dat. Groetjes Aly

  • 13 Oktober 2014 - 13:18

    Franziska & Klaas :

    Ook jou heel hartelijk dank voor deze oppeppende woorden Aly. Het doet me goed, dat ik door zoveel mensen gesteund word. En er gaat vast weer ergens een deurtje voor mij open, al vergt het waarschijnlijk wel wat geduld voor het zover is. Groetjes uit Zwitserland,
    Franziska

  • 20 Oktober 2014 - 00:58

    Ellien Van Der Kooij:

    Hallo Franziska en Klaas,

    Nog 1 weekje en dan gaat het eindelijk gebeuren: jullie grote reis naar Australie. Ik hoop dat het onvergetelijk wordt en ik zal mijn computer goed in de gaten houden om jullie op de voet te kunnen volgen. Heel veel reisplezier, dat geeft ons dan weer heel veel leesplezier!

    Groetjes,
    Ellien

  • 23 Oktober 2014 - 08:07

    Franziska & Klaas :

    Beste Ellien,
    Sorry voor de ietwat late reactie op jouw berichtje. Ik was afgelopen week bij mijn familie in Zwitserland en kwam door de treinstaking in Duitsland afgelopen weekend een dag later thuis dan gepland. Bovendien moest ik dinsdag voor de eerste bijeenkomst van de interne job-bemiddeling naar Zwolle en was ik gisteren druk bezig met van alles en nog wat. Vandaar, dat ik jouw bericht pas vanochtend tegenkwam. Ons vertrek komt nu inderdaad heel erg dichtbij. Zeker als ik de alsmaar langer wordende lijst met dingen bekijk, die ik de komende drie dagen nog moet afhandelen. Klaas kan me hierbij helaas niet helpen, want die is nog tot en met zaterdag aan het werk. Daar is bovendien deze week de reorganisatie ingegaan en er heerst nog één groot chaos. Ik heb het de komende dagen dus nog druk, druk, druk...! Vandaar, dat jullie nog eventjes geduld moeten hebben, want mijn volgend berichtje op deze site komt waarschijnlijk pas vanuit Australië.
    Alvast heel veel leesplezier toegewenst en tot volgende week dan! Groetjes,
    Franziska

  • 23 Oktober 2014 - 08:57

    Ellien Van Der Kooij:

    Lieve Franziska,

    Je hoeft echt geen sorry te zeggen, ik kan me heel goed voorstellen dat je andere dingen aan je hoofd hebt. Heel veel succes met de voorbereidingen en ik kijk geduldig uit naar jullie eerste reisverslag. Alvast een supergoede reis gewenst en tot lees!

    Liefs Ellien

  • 23 Oktober 2014 - 09:08

    Franziska & Klaas :

    Dankjewel Ellien! We hebben er zin in!
    Groetjes en tot de volgende keer,
    Franziska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franziska & Klaas

Dit is onze reisweblog, waar wij verslag doen van onze diverse reizen naar verre landen. This is our travel log, where you will find the reports of all our major trips. Dies ist die Webseite, auf der Ihr all unsere Reiseberichte finden könnt.

Actief sinds 08 Okt. 2006
Verslag gelezen: 2097
Totaal aantal bezoekers 431607

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 09 Oktober 2016

Colorado / Utah 2016

26 Oktober 2014 - 28 November 2014

Victoria (Australia)

29 September 2013 - 12 Oktober 2013

New York - New York

30 September 2012 - 18 Oktober 2012

Andalucía

25 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Lissabon

11 September 2011 - 01 Oktober 2011

Rocky Mountains

12 September 2010 - 03 Oktober 2010

Norway / Noorwegen / Norwegen

30 Mei 2010 - 12 Juni 2010

England

06 September 2009 - 05 November 2009

Australië 2009

15 Augustus 2008 - 31 Augustus 2008

Zwitserland 2008

13 Mei 2008 - 23 Mei 2008

Turkije 2008

09 September 2007 - 06 Oktober 2007

Westcanada 2007

Landen bezocht: