Glück gehabt! Aren't we lucky? Mazzel! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Glück gehabt! Aren't we lucky? Mazzel! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Glück gehabt! Aren't we lucky? Mazzel!

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

17 Juni 2009 | Nederland, Groningen

Liebe Freunde,
Da haben wir wieder einmal Glück gehabt! Gestern haben wir auf einem Internetforum erfahren, dass der holländische Australienspezialist Boomerang Reizen bankrott ist.Alle bei dieser Organisation gebuchten Reisen werden annulliert. Beinahe hätten wir dort unsere Reise gebucht, doch schlussendlich fanden wir den Service bei Walkabout Reizen doch noch eine Spur besser und haben wir dort gebucht. Nun hoffen wir natürlich, dass Walkabout nicht dasselbe Los trifft. Reiseorganisationen verkaufen Luxusartikel und haben es deshalb besonders schwer in dieser weltweiten Wirtschaftskrise zu überleben. Bitte drückt uns die Daumen, dass Walkabout Reizen die Krise überlebt und unsere Reise stattfinden kann.
Herzliche Grüsse an alle,
Fränzi & Klaas

Dear friends,
It seems to us that we have been very lucky lately! Boomerang Travel, a Dutch touroperator specialized in Australia, is bankrupt. Boomerang was one out of two touroperators we considered booking our trip to Australia with. I can't tell you how happy we are we didn't do so, but booked our trip with Walkabout Travel instead. Unfortunately Boomerang Travel is not the only travel-business in trouble at the moment. Travelling is expensive and most people have to cut down on luxury goods in these economically critical times. So we really hope Walkabout Travel will be a survivor and we will be able to do our trip as planed! Please keep your fingers crossed for us!
Take care! Love,

Beste mensen,
Gisteren lazen we op een forum, dat de Nederlandse Australië-specialist Boomerang Reizen failliet is. Wat hebben wij een mazzel, dat we daar niet geboekt hebben! Wij hadden bij verschillende touroperators offertes aangevraagd en maakten uiteindelijk een keuze tussen de twee beste, die van Boomerang en die van Walkabout. Uiteindelijk kozen we voor Walkabout, omdat die net iets attenter op al onze vragen reageerden. En wat zijn we er nu blij mee! Helaas gaan de laatste tijd wel vaker bedrijven uit de reisbranche op de fles. Dat is natuurlijk niet zo raar in deze economisch onzekere tijden, waar veel mensen op luxe goederen bezuinigen. We hopen echter wel, dat Walkabout Reizen nog een beetje volhoudt en onze reis wel doorgang kan vinden. Het zou toch echt balen zijn, als al onze jarenlange voorbereidingen voor deze reis voor niets geweest waren. Dus duim maar even voor ons!
Groetjes aan iedereen,

• 17 Juni 2009 - 17:26

Anneke:

Ik duim met jullie méé!!

• 17 Juni 2009 - 17:28

Joop/rita:

beste franziska en Klaas

Inderdaad wat een geluk, het is op dit moment met alles uitkijken
    vervelend dat je vaak ook vooraf betalen moet, als het even kan dus niet doen en alleen bij gerenomeerde bedrijven boeken, zo te constateren ook geen zekerheid.

wij wensen jullie in ieder geval een hele fijne reis en hopen wij goede berichten te ontvangen
    alle goeds en tot hoors
    joop rita jansen

• 17 Juni 2009 - 19:11

Agnes En Colinda:

Wij duimen zeker voor jullie.
    Jullie hebben echt geluk gehad.
    Het zal je gebeuren zeg. Daar wil je toch niet aan denken.

• 17 Juni 2009 - 19:54

Franziska & Klaas :

Bedankt allemaal voor de melevende reacties en natuurlijk voor het 'duimen'! Het zal je inderdaad maar gebeuren! Het probleem is niet eens het geld, want zowel Walkabout als Boomerang zijn gelukkig bij de SGR aangesloten. Dus het al betaalde geld krijg je vroeger of later wel terug. Maar om de hele reis op zo korte termijn eelders te gaan boeken zal beslist niet meevallen. En als het wel lukt, zal het waarschijnlijk ook nog flink duurder zijn, want alle vroegboekkortingen zijn inmiddels natuurlijk vervallen. En de hele vakantie schuiven naar een later tijdstip is ook niet echt een optie, want tenslotte heb je op het werk twee maanden verlof geregeld etc. Ik moet er echt niet aan denken,dat ik dat allemaal opnieuw zou moeten regelen. Maar vooralsnog hopen we dat Walkabout overeind blijft en onze reis gewoon als gepland doorgaat.
    Groetjes,
    Franziska en Klaas

• 09 Augustus 2009 - 12:04

Jaap:

Hoi Franziska.
    is het de eerste keer [Australie]
    jullie wilden niet op eigen gelegenheid?

groet
    Jaap

• 09 Augustus 2009 - 12:22

Franziska & Klaas :

Hoi Jaap,
    Het is inderdaad de eerste keer Australië. We hebben bewust voor een combinatie van georganiseerd en op eigen gelegenheid gekozen. Ik heb namelijk zelf geen rijbewijs en mijn man zag het niet echt zitten, om 2 maanden langen in zijn eentje te moeten rijden. Al helemaal niet in een 4WD, aan de linker kant van de weg ergens in the middle of nowhere. Vandaar dat we het gedeeltelijk met georganiseerde kampeertochten gaan doen. We hebben al eerder van dat soort reizen gedaan en weten dus enigszins wat we ervan kunnen verwachten. Dit was weliswaar niet in Australië maar in Noord-Amerika, maar ik denk dat dit qua manier van reizen weinig verschil maakt. We zijn ons ook heel goed bewust van de beperkingen van zo een georganiseerde reis, weten dat het tempo hoog ligt, dat je geen mogelijkheid hebt de route om te gooien, ergens langer te verblijven etc. Daar tegenover staat, dat we ons niet met de organisatie hoeven te bemoeien, niet zelf moeten rijden, gewoon terug kunnen leunen en genieten. Omdat we echter de afgelopen jaren in Noordamerika bijna alleen nog op eigen gelegenheid gereisd hebben en toch wel houden van de vrijheid die je dan hebt, wilden we ook niet alles met georganiseerde tochten doen. We hebben daarom tussendoor ook stukken ingepland, waar we op eigen gelegenheid met een huurauto gaan rondrijden. We zullen zien, hoe ons deze afwisseling van op eigen houtje en georganiseerd gaat bevallen.
    Groetjes,
    Franziska