Der Countdown läuft / het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Der Countdown läuft / het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Der Countdown läuft / het aftellen is begonnen

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

22 Augustus 2007 | Nederland, Groningen

Liebe Freunde und Verwandte,
Der Countdown läuft: Noch 18 Tage und dann verreisen wir nach Kanada! Inzwischen haben wir unsere Tickets bekommen und beginnen sich die Dinge, die mit müssen, auf dem Gästebett zu stapeln. Wie ich Muetti kenne, sieht es in Niederweningen wahrscheinlich genauso aus.
Vorgestern haben wir für die Zeit unseres Aufenthaltes im Jasper Nationalpark per Internet einen Mietwagen reserviert. Dieser wird uns erlauben auch enge, holprige Bergstrassen wie die Mount Edith Cavell Road zu befahren, die mit dem Camper nur schwer oder gar nicht zu befahren sind. Ausserdem brauchen wir den Camper dann nicht dauernd an- und abzukoppeln, wenn wir einen Ausflug unternehmen wollen.
Auch haben wir inzwischen wieder Kontakt mit unseren Verwandten Margrit und Paul in Clearwater BC gesucht. Ihr zweites Zuhause nahe dem Wells Gray Provincial Park ist nämlich eines unserer ersten Reiseziele. Wir freuen uns schon riesig auf den Besuch bei ihnen, denn sie wohnen nicht nur auf einem besonders schönen Fleckchen Erde, sondern sind auch hervorragende Gastgeber, wie wir noch von unserem letzten Besuch im September 2004 wissen.
Also dann bis bald aus Kanada!
Fränzi und Klaas

Beste mensen,
Het aftellen is begonnen: Over 18 dagen vertrekken wij naar Canada! Intussen zijn de reispapieren binnen en de dingen, die mee moeten, beginnen zich op het logeerbed op te stapelen. Zoals ik mijn moeder ken, ziet het bij mijn ouders in Zwitserland waarschijnlijk al net zo uit.
Eergisteren hebben we alvast een huurauto geregeld voor de twee dagen, die we in Jasper Nationaal Park zullen doorbrengen. Sommige wegen daar, zoals de Mt. Edith Cavell Road, zijn namelijk iets minder geschikt voor het rijden met een camper. Bovendien hoeven we dan ook niet elke keer de camper aan en af te sluiten, als we een excursie willen doen.
Inmiddels hebben we ook weer contact gehad met ons familie Margrit en Paul (oom en tante van mij) in Clearwater BC. Hun tweede tehuis in de buurt bij het Wells Gray Provincial Park is onze eerste echte bestemming na het ophalen van de camper in Vancouver. Wij verheugen ons al heel erg op het bezoek bij hun. Zij wonen op een prachtig stukje aarde en zijn bovendien uitstekende gastheren, zoals we ons van ons eerdere bezoek in september 2004 weten te herinneren. We hebben er dan ook heel veel zin in.
Groetjes en tot de volgende keer,
Franziska & Klaas

• 26 Augustus 2007 - 09:46

Agnes En Colinda:

Wat een heerlijk idee, dat jullie aan het aftellen zijn voor de reis naar Canada.
    Ik ben eigenlijk best een beetje jaloers.
    Ook wij zijn al weer van plan om naar Canada te gaan, alleen moete wij nog wat jaartjes wachten en flink sparen. Desondanks zijn de voorbereidingen altijd al erg leuk.
    We zijn benieuwd naar Clearwater en Wells Gray NP, omdat wij daar ook graag naar toe willen gaan. Ben benieuwd naar jullie verhaal en foto's van dat gebied. Misschien leuk om wat foto's van de camper op een camping aldaar te maken, leuk om te zien.
    Succes verder met de voorbereidingen, de was, de strijk en het inpakken van de koffers.
    We zijn erg benieuwd naar jullie volgende bericht in het weblogboek.

Groetjes van Colinda en Agnes in Hoofddorp

• 27 Augustus 2007 - 16:25

Hallo Agnes en Colinda,
    Hartstikke bedankt voor al die leuke reacties. Ik kan best begrijpen, dat jullie een beetje jaloers op ons zijn. Dat ben ik namelijk ook altijd, als andere naar Canada of een andere leuke bestemming vertrekken. Maar ook wij kunnen ons niet elk jaar een dure reis naar Canada of een andere verre bestemming veroorloven en moeten dus tussendoor flink sparen. Maar natuurlijk is er ook niets mis met een campingvakantie in Europa of zelfs in eigen land. Ook dat kan prachtig zijn, zoals de mooie plaatjes op jullie website bewijzen. Wat kunnen jullie schitterend fotograferen, zeg! Nu is het dus mijn beurt om jaloers te zijn.
    Ik zal in Clearwater flink wat plaatjes voor jullie schieten. Dan kunnen jullie zien, wat voor een schitterende omgeving het daar is. Natuurlijk maak ik ook een paar plaatjes van de camping aan de Clearwater Lake, ook al zullen wij er zelf niet staan. Omdat mijn oom en tante aan de Clearwater Valley Road wonen, mogen we de camper namelijk gratis op hun erf parkeren.
    Groetjes en tot 'mails',

• 01 September 2007 - 10:51

Agnes En Colinda:

Welke dag en tijd vertrekken jullie precies?

Groetjes

• 01 September 2007 - 15:00

Franziska & Klaas:

Wij vertrekken zondag over een week (9 september) om 15.30 uur met KLM vanaf Schiphol naar Vancouver. Nog 8 nachtjes slapen dus!
    Groetjes,

• 04 September 2007 - 16:48

Nog 5 nachtjes

• 05 September 2007 - 10:10

4 !!!!!!!!

• 06 September 2007 - 15:04

Franziska & Klaas:

Leuk dat je ons helpt met aftellen Agnes! Nog 3 nachtjes slapen!

• 06 September 2007 - 19:59

Agnes:

Vorig jaar op 9 september stonden we er ook goed voor.
    Jullie vertrekken op dezelfde dag als dat wij vorig jaar vertrokken. Grappig.
    okay nog 3!
    Liggen de stapeltjes al op bed?
    En Klaas, die blauwe sokken mag je niet meer aan en dat groene shirt laat je ook in de stapel liggen. Afblijven. Heeft Franziska al netjes in orde gemaakt.
    Je pakt je rode sokken maar. Staat wel hip. ;-)
    Effe dollen hoor, moet kunnen. Toch?
    Zijn jullie al zenuwachtig?

Groetjes.

• 07 September 2007 - 21:02

Hallo Agnes,
    En of wij zenuwachtig zijn! Maar mijn ouders zijn zo mogelijk nog nerveuzer. Moeder heeft nog even een griepje opgepikt drie dagen voor vertrek. Maar misschien is het ook gewoon reiskoorts. In elk geval hopen we, dat ze zich zondag weer beter voelt en dat ze zonder klachten aan de reis kan beginnen.
    Wij hebben net onze laatste werkdag achter de rug en hebben morgen dus rustig de tijd voor het inpakken. Klaas en ik zullen vast nog wel een paar discussies krijgen over wat wel of niet meegaat. Maar we zullen er wel weer uitkomen.
    Nog 2 nachtjes!
    Groetjes,

• 07 September 2007 - 21:41

Agnes :

Succes met de laatste voorbereidingen.
    Geen ruzie maken, want dat is het niet waard.
    Geniet maar alvast van jullie komende reis.
    Je ouders zullen het vast ook fantastisch gaan vinden.
    Komen je ouders naar jullie toe of treffen jullie elkaar daar in Canada?
    Succes met inpakken.
    Ach en als je wat vergeet, het is daar ook te koop hoor.

Nog 2 nachtjes!!!! :-)
    Nog 29 en dan zijn jullie terug. ;-(

Groetjes van Agnes

Wel schrijven he, van uit Canada als het kanhor.
    Leuk om te lezen!

Doeg

• 07 September 2007 - 21:42

A&C:

Welk vluchtnummer en tijd?
    Kijk ik effe op teletekst.

• 08 September 2007 - 07:07

A&C:

Hoe laat vertrekken jullie en welk vluchtnummer.
    Kijk ik even op teletekst of jullie op tijd weg gaan morgen.