Vancouver 5-10-07 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu Vancouver 5-10-07 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

Vancouver 5-10-07

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

06 Oktober 2007 | Canada, Vancouver

Hallo,
Hier zijn we nog een keer vanaf het vliegveld in Vancouver. Ons laatste week in Vancouver was mooi, ook al was het weer erg wisselvallig met elke dag wel een buitje. Maar zo regenachtig als op die dag in Tofino was het gelukkig niet meer.
Omdat het weer in Tofino ook op de tweede dag slecht was, zijn we een dag eerder dan gepland naar de oostkust van het eiland teruggekeerd. We zijn nog wel teruggeweest naar het uitstekende Wickaninnish Interpretive Centre met informatie over Pacific Rim NP en hebben aansluitend in Ucluelet gelunchd. Maar vervolgens zijn we doorgereden naar Parksville aan de oostkust. De volgende dag hebben we daar in de buurt nog Rathtrevor PP en Englishman Falls PP bezocht en zijn dan via Chemainus naar Duncan gereden. In Chemainus is trouwens een Nederlandse Bakkerij, waar je krentenbollen, gevulde koeken en dergelijke kunt kopen. Ook zijn er een hoop muurschilderingen met taferelen uit de geschiedenis van Vancouver Island.
De volgende ochtend hebben we in Duncan het cultuurcentrum van de Cowichan Indianen bezocht, dat heel veel informatie over hun cultuur en legendes verstrekt. Aansluitend hebben we de in de stad verspreide totempalen bekeken en zijn dan doorgereden naar Victoria, waar we incheckten op West Bay Marine Village, direct aan de haven. Je kunt vanuit hier met leuke kleine harbourferries naar het centrum varen. Dat hebben we dan de eerste keer ook gelijk gedaan en zijn dezelfde middag nog op verkennningstocht in het centrum geweest.
Eergisteren zijn Klaas en ik zelfs te voet naar het centrum geweest. Er gaat een leuke wandelpad vanaf de camping langs het water naar het centrum. Na een historische wandeling door de buurt St. James Bay gedaan te hebben, hebben we samen met mijn ouders een stadsrondrit per dubbeldekkerbus gedaan. 's Middags hebben we dan nog een bezoek aan het uitstekende Royal BC Museum en het IMAX bioscoop gebracht. Moe maar voldaan eindigden we een geslaagde dag in het seafood restaurant Nautical Nellies aan de haven.
Gisteren hebben we nog de Butchart Gardens bezocht, prachtige tuinen tussen Victoria en de veerboot terminal. Per veerboot zijn we weer naar het vaste land overgestoken, waar we de laatste nacht op het Parkcanada Campground doorbrachten. De hele avond hebben we getracht, al onze aankopen in onze tassen te pakken. Een hele klus, maar het is gelukt.
Vanochtend hebben we dan de camper schoongemaakt, een laatste Canadese ontbijt bij een restaurant gepakt en de camper weer ingeleverd. Daarna zijn we per taxi naar het vliegveld gereden en nu zitten we hier op onze vlucht te wachten, die een uur later blijkt te vertrekken dan op onze tickets staat. Morgen zijn we dan als het goed is weer thuis. We zullen dan zeker nog een afsluitend berichtje plaatsen. Voor nu sturen we jullie allemaal de laatste groetjes uit een weer zonnig Canada. Tot gauw,
Vreni, Hansueli, Klaas en Franziska

Gruezi mittenand,
Dies wird dann unser letzter Bericht aus einem inzwischen wieder sonnigen Kanada. Wir sind inzwischen auf dem Flughafen von Vancouver eingetroffen und warten auf unseren Flug nach Amsterdam.
Das Wetter in der letzten Woche war ziehmlich wechselhaft, mit beinahe taeglich ein paar Tropfen Regen. Doch wir haben uns trotzdem nicht gelangweilt. Allerdings sind wir einen Tag frueher als geplant, naemlich schon am Sonntag aus Tofino abgereist. Es gibt dort leider nicht so viele Schlechtwetteraktivitaeten und da die Wetteraussichten weiterhin schlecht waren, beschlossen wir einen Tag frueher an die Ostkueste der Insel zurueckzukehren. Auf dem Weg dorthin machten wir nochmals Halt beim ausgezeichneten Wickaninnish Interpretive Centre. Anschliessend assen wir im kleinen Kuestenstaedtchen Ucluelet zu Mittag und fuhren dann nach Parksville an der Ostkueste.
Am Montag besuchten wir dort die beiden Provinzparks Rathtrevor (an der Kueste) und Englishman Falls (mit schoenen Wasserfaellen) und fuhren dann via Chemainus weiter nach Duncan. Chemainus hat viele Wandgemaelde mit Szenen aus der Inselgeschichte zu bieten. Ausserdem befindet sich hier seit kurzem eine hollaendische Baeckerei, wo typisch hollaendisches Gebaeck wie die inzwischen auch durch Muetti und Vati geschaetzten Rosinenbroetchen verkauft werden.
Am naechsten Morgen besuchten wir in Duncan das indianische Kulturzentrum der Cowichan Indianer mit vielen Infos zu ihrer Kultur und zu ihren Legenden. Danach wanderten wir durch die Innenstadt, wo es zahlreiche Totempfaehle zu bewundern gibt. Am Nachmittag fuhren wir dan weiter nach Victoria, der Hauptstadt von BC. Hier hatten wir einen Camping direkt am Wasser mit einer Faehrverbindung ins Zentrum. Natuerlich mussten wir diese netten kleinen Nussschalen gleich ausprobieren und fuhren damit zum Inner Harbour, dem Herz dieser Stadt. Nach einem ersten Rundgang durch das Zentrum brachte uns ein Taxi zurueck zum Campingplatz.
Vorgestern haben wir dann einen ganzen Tag lang die Stadt Victoria entdeckt. Klaas und ich liefen zu Fuss ins Zentrum. Es geht hier naemlich ein ausgezeichneter Wanderweg entlang der Kueste bis ins Zentrum. Danach machten wir mit Hilfe einer Broschuere eine Rundwanderung durch das historische Quartier ST. James Bay. Weil es inzwischen zu regnen begann, begleiteten wir anschliessend die Eltern auf eine Stadtrundfahrt per Doppeldeckerbus. Den ganzen Nachmittag verbrachten wir im Royal BC Museum, wo es ausser einer wunderschoenen Abteilung ueber die Natur von BC auch eine sehr interessante Abteilung ueber die einheimischen Indianervoelker und ihre Kultur zu sehen gibt. Ausserdem fand auch noch eine Sonderausstellung ueber den Untergang der Titanic statt und natuerlich liessen wir uns den Film Titanica im angebauten IMAX Kino auch nicht entgehen. Mit schweren Fuessen, aber voller wertvoller Eindruecke schlossen wir den Tag in einem Fischrestaurant direkt am Hafen ab.
Gestern ging es dann per Faehre zurueck aufs Festland. Auf dem Weg zur Faehre besuchten wir natuerlich auch noch die Topattraktion Victorias, die Butchart Gardens. Diese in einem alten Steinbrucht angelegten Gaerten sind wirklich sehenswert. Bei schoenstem Wetter fuhren wir dann zwischen den Southern Gulf Islands hindurch zurueck nach Vancouver, wo wir auf einem Campingplatz nahe bei der Faehre ein letztes Mal uebernachteten. Natuerlich musste gestern Abend auch noch gepackt werden, eine nicht ganz einfache Sache angesichts all der Einkaeufe, die wir in den letzten Wochen getaetigt hatten. Aber es ist gelungen.
Heute morgen putzten wir den Camper, verspeisten ein letztes echt kanadisches Fruehstueck mit Eiern und allem Drum und Dran und brachten gegen Mittag den Camper zurueck. Dann fuhren wir per Taxi zum Flughafen und hier sind wir nun also. Unser Flug geht seltsamerweise eine Stunde spaeter als auf unseren Tickets steht und so haben wir ausreichend Zeit zum Schreiben dieses Berichts. Wir melden uns sicher nochmals von zuhause, wo wir wenn alles reibungslos verlaeuft morgen Nachmittag 6. Oktober eintreffen werden.
Fuer jetzt ein letzter Gruss aus Kanada,
Vreni, Hansueli, Klaas und Fraenzi