21-9-2007 Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu 21-9-2007 Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Franziska & Klaas - WaarBenJij.nu

21-9-2007 Banff

Door: Franziska & Klaas

Blijf op de hoogte en volg Franziska & Klaas

21 September 2007 | Canada, Banff

Hallo allemaal,
Het is al weer een hele tijd geleden sinds de laatste bericht, tijd voor een update dus.
We zijn inmiddels al haast een week in de Rocky Mountains en het weer en de temperatuur is hier wel even anders: Het is wisselvallig en vrij fris, met af en toe zelfs een sneeuwbui. Maar we genieten toch in volle teugen, ook al zijn we inmiddels allemaal wat verkouden.
De tweede dag in Clearwater hebben we met Margrit en Paul het Wells Gray PP verkend, een prachtig park met vooral heel veel watervallen (zie plaatje bij het laatste bericht). Ook hebben we toen onze derde beer gespot, maar helaas waren we weer niet snel genoeg om er een foto van te nemen.
Op zondag hebben we van Clearwater naar Jasper gereden met onderweg een kort bezoekje aan Mt. Robson PP. Helaas verstopte zich deze hoogste berg van de Canadese Rockies ook op die dag weer achter de wolken. In Jasper hebben we ingecheckt op Whistlers Campground, een enorme camping met 781 plaatsen. Toch is hij erg leuk, want de herten (elks) lopen daar gewoon tussen de tenten / campers.
Maandag zijn we op pad geweest in het Jasper NP en hebben eerst Maligne Lake bezocht. Omdat we op de smalle bergwegen liever niet met onze enorme camper wilden rijden, hebben we hier voor twee dagen een gewoon auto gehuurd. Terwijl mijn ouders de boottocht over Maligne Lake deden, maakten Klaas en ik een kleine wandeling in de buurt. Daarna bezochten we ook nog Maligne Canyon en gingen we van het hete water in Miette Hot Springs genieten.
Dinsdag namen mijn ouders een rustdag: uitslapen, een wandeling over de camping en een beetje shoppen in Jasper. Klaas en ik reden naar Mount Edith Cavell en maakten daar een wandeling met een prachtig uitzicht op Angel Glacier. Ook zagen we er marmotten van heel dichtbij.
Op woensdag ging het dan verder met de camper over de Icefield Parkway naar Lake Louise. Alhoewel het weer niet helemaal helder was, zagen we toch aanzienlijk meer van het bergpanorama dan bij onze laatste poging drie jaar geleden.Het blijft een prachtige weg met uitzichten op bergen, watervallen en schitterende meren.
Gisteren ging de reis dan verder naar Banff. Helaas was er eerst erg veel bewolking en ons bezoekje aan Morraine Lake en Lake Louise was daarom vrij kort. Over de Bow Valley Parkway met een kleine wandeling door Johnston Canyon bereikten we uiteindelijk Banff, waar het weer weer veel beter was.
Vandaag hebben we vanaf de Camping langs de Bow River naar het centrum van Banff gewandelt, om hier te internetten en een beetje te shoppen. Straks nemen we de bus terug en morgen gaat de reis al weer verder richting Yoho NP.
Tot de volgende keer, groetjes,
Vreni, Hansueli, Klaas en Franziska

Hallo,
Nach fast einer Woche Funkstille ist es Zeit fuer einen neuen Lagebericht. Wir sind inzwischen in den Rocky Mountains angelangt und nicht nur die Landschaft, sondern auch das Wetter hat sich veraendert. Es ist nun wechselhaft und viel kaelter. Wir haben selbst schon ein bisschen Schnee gehabt. Trotzdem sind wir guter Dinge, auch wenn wir inzwischen alle erkaeltet sind.
Von Clearwater machten wir uns auf den Weg in den Jasper NP. Bei Mt. Robson machten wir einen Stop, aber dieser hoechste Berg der kanadischen Rockies versteckte sich auch an diesem Tag wieder hinter den Wolken. In Jasper holten wir unseren Mietwagen ab und checkten dan ein auf dem Campingplatz. Der Platz hat rund 780 Plaetze, ist also enorm gross. Trotzdem hat man mehr als genug Raum und die Hirsche (Elks) laufen zwischen den Zelten und Wohnmobilen herum.
Am Montag besuchten wir den Maligne Lake, Maligne Canyon und die Miette Hot Springs. Ein wunderschoener aber ermuedender Tag.
Deshalb legten die Eltern am naechsten Tag einen Ruhetag ein. Sie verbrachten den Tag mit schlafen und einem Spaziergang ueber den Campingplatz. Klaas und ich fuhren mit unserem Mietwagen zum Mount Edith Cavell, wo wir eine Wanderung mit wunderschoener Aussicht auf den Angel Gletscher machten. Unterwegs begegneten wir selbst ein paar sehr zutraulichen Murmeltieren.
Am Mittwoch machten wir uns dann auf den Weg ueber den Icefield Parkway Richtung Lake Louise. Obwohl es auch heute zeitweise bewoelktes Wetter war, sahen wir diesmal viel mehr vom praechtigen Bergpanorama als vor drei Jahren. Natuerlich machten wir Halt bei allen wichtigen Sehenswuerdigkeiten entlang dieser Strasse: Athabasca Falls, Sunwapta Falls, Athabasca Glacier, Peyto Lake etc. Erschoepft aber sehr zufrieden erreichten wir am Abend Lake Louise, wo wir uns auf dem Campingplatz installierten. Ein kleines Problem ergab sich noch als wir ca. 2 Stunden spaeter vom Essen in einem Restaurant auf den Campingplatz zurueckfuhren und unseren Platz besetzt sahen, obwohl wir ihn mit einem Stuhl markiert hatten. Der Platz war doppelt verkauft worden. Zum Glueck konnten wir uns mit dem deutschen Ehepaar einigen, den Platz zu teilen.
Gestern fuhren wir dann von Lake Louise nach Banff. Doch natuerlich sahen wir uns erst noch Morraine Lake und Lake Louise an. Weil aber das Wetter truebe und nebelverhangen war, kam die tuerkise Farbe dieser Seen leider nicht voll zur Geltung und vom umliegenden Bergpanorama war sowieso nicht viel zu sehen. Darum machten wir uns schon schnell auf den Weg nach Banff. Ueber den Bow Valley Parkway fuhren wir erst zum Johnston Canyon, wo wir doch noch eine kurze Wanderung zu den Wasserfaellen unternahmen. Dann ging es in einem Zug weiter zum Campingplatz in Banff.
Heute sind wir zu Fuss vom Campingplatz ungefaehr 5 km ausserhalb von Banff ins Ortszentrum gelaufen. Unterwegs begegneten wir selbst noch zwei Coyoten. Nun nutzen wir den Nachmittag zum internetten und "laedele".
So, das waers fuers erste. Bis zum naechsten Mal! Liebe Gruesse,
Vreni, Hansueli, Klaas und Fraenzi

• 22 September 2007 - 15:28

Anneke Ellérie:

Leuk bericht en leuke foto. Je mocht alleen wel wat vriendelijker kijken, broer! Nu kun je zo in America's Most Wanted!

• 23 September 2007 - 07:06

Agnes En Colinda:

Ik heb even in jullie reisschema gekeken.
    Als het goed is rijden jullie vandaag (zondag) van Golden naar Revelstoke.
    Ik ben benieuwd hoe jullie Revelstoke en de omgeving vinden. Dat is ook een bestemming die we de volgende keer willen gaan aandoen.
    Leuk jullie verhaal weer te lezen van De Rockies.
    Er valt daar altijd veel te zien.
    Jammer dat jullie wat bewolking hadden.
    Maar dat mag de pret toch niet drukken.
    En,...... vonden jullie Banff leuk?
    Leuk de foto die jullie geplaatst hebben.
    Mooi gebied om jullie heen!!
    Hebben jullie ook een foto van de camper? Gaaf om die 9 meter lange "bus" te zien.
    Leuk dat jullie naar Mnt. Edith Cavell zijn geweest.
    Wij konden daar vorig jaar niet komen met de camper.
    Het huren van een auto is dan inderdaad een goede optie.
    Leuk dat jullie marmotten gezien hebben. Zijn volgens mij nog best wel groot?!

We kijken al weer uit naar jullie volgende verhaal. We vinden het erg leuk om jullie zo te volgen op deze reis.

Hopelijk is iedereen nu ook weer een beetje beter geworden en niet meer zo verkouden.

Veel plezier de komende tijd en tot het volgende verhaal dan maar weer.

Groetjes van Agnes en natuurlijk ook van Colinda :-)

• 28 September 2007 - 16:05

Von De Forrers:

Hoi vakantiegangers,
    Als eerste moet ik zeggen dat ik dit communicatiesysteem fantastisch vind. Je hebt het gevoel er toch een beetje bij te horen en de reis mee te beleven. Dat heb ik 10 jaar geleden gemist toen ik in Austalië zat. Toen waren de telefoonkosten ontzettend hoog en je was echt op je zelf aangewezen. Je was echt een jaar weg. Maar goed dat ter zijde.
    Beat wilde eigenlijk deze keer reageren, hij is ook ver gekomen,bijna klaar, alleen toen wilde hij wat anders bekijken en toen was alles foetsie. Vandaar dat ik het even overneem. Jullie maken het de mens wel erg moeilijk om thuis te blijven. Het ziet er fantastisch uit. Ik zou zo in het vliegtuig springen. Kunnen jullie wel slapen met de elchen om jullie heen. En hoe zit dat met die beren?
    Nog bedankt voor jullie kaartje. Hij staat bij ons op de televisie ons de ogen uit te steken.
    9 september is fantastisch verlopen, we waren uiteindelijk met 25 man en 4 kinderen. We hebben heel veel positieve reacties gehad. Dus hebben we besloten dat het de moeite waard is om nog wat te organiseren.

We wensen jullie nog heel veel reisplezier en pas op voor die beren. En ik hoop dat de verkoudheid snel is overgegaan of al weg is.

Groetjes uit Emmen, Beat, Silvia, Luuk